paljonko maksaa sukeltaminen ulkomailla? ja tarviiko siihen jonku erikois koulutuksen?

Avainsanat: sukellus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 31.03.2009 - 20:40

Tarvitsee koulutuksen. Hinta riippuu paikasta. Siinä kyllä pääsee jo sukeltamaan yleensä upeisiin maisemiin. Minne ajattelit mennä? Kävisikö hurghada? Halvimmasta päästä ja voit saada jopa opetusta suomalaiselta opettajalta.

Lisätty: 31.03.2009 - 20:46

Tässä vähän juttua:
keskustelu.suomi24.fi/matkai...0042389949

Jos menet sukeltamaan kovin eksoottiseen paikkaan, niin katso ettet myöhästy laivasta päivän päätteeksi. Yksi saksalainen seisoi kerran meressä ja poimimme kyytiin kun alkoi tulla jo pimeäkin. Eli eivät juuri laske tulevatko kaikki mukaan.
Colona lienee luotettavin.

Lähteet:
netti ja snorklaamassa käynti

Kysyjän kommentti

kiitti...olin käyny monella sivulla ja oli kyllä puhetta kurrseista,mutta missään ei lukenu että onko se kurssi pakollinen käydä jos ´haluaa sukeltamaan.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 31.03.2009 - 20:42

Riippuu vähän siitä missäpäin haluat sukeltaa.
Tässä yksi esimerkki, sukeltamisesta ja opetustunneista:
www.aqua-sport.com/?Category...icleID=342

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 31.03.2009 - 20:53

Erimerkiksi Thaimaan Phuketissa Raya Divers järjestää sukelluskokeiluja, hinta 3500,- Thb, peruskurssi 15900,- Thb ja jatkokurssi 14400,- Thb.
1000 thb = n. 20 euroa.

Lähteet:
Kuuntelin mutta en kokeillut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.04.2009 - 08:49

Koulutus on pakollinen, muuten ei välienitä vuokrata. Näin on ainakin Euroopassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.04.2009 - 15:03

Hinta riippu maasta jossa aiot sukeltaa. Kurssi on meressä sukeltamista varten käytävä ja suosittelen ottamaan firmasta, jolla pitkä kokemus ja ammattitaitoinen henkilökunta. Turvallisuutta en tässä kohtaa riskeeraisi vain säästääkseni muutaman euron. Loistavasti toteutetun ja vakuutetun 4-5 päivää kestävän open water kurssin hinta pyörii ilman pakettitarjouksia 300€ hujakoilla Sharm el Sheikhissä ja se antaa valmiudet sukellella myöhemmin eri paikoissa maailmalla.