väsymystä =(

kun illalla meen nukkuun noin puol kymmenen veli huudattaa tv:tä ja mä sanon sille et laittais hiljemmalle sit se laittaa mut se häiritsee silti, huoneeni alla on pannuhuone joten siellä on järkyttävän kuuma nukkua ja olen valonarka joten yleensä saan nukuttua vain noin 4-6tuntia vaikka ikäisteni pitäisi nukkua 10. aamuisin olen rättiväsynyt ja pahalla tuulella. APUA MITÄ TEEN??

Avainsanat: nukkuminen väsymys

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 31.03.2009 - 19:54

Kerro ongelmasta vanhemmillesi ja vaadi, että vaihdatte velipojan kanssa huoneita. Ongelmasi on todellinen, eli jos tuo neuvoni ei mene läpi, niin käy kertomassa kouluterkkarille.
Noin et näiden tietojen mukaan jatkaa.

Lisätty: 31.03.2009 - 20:22

Mene vanhempiesi sänkyyn ennen kuin he itse ehtivät ja ainakin esitä sikeästi nukkuvaa. Aika kumma, jos ei yhtään vaikuta.

Lisätty: 31.03.2009 - 20:36

Huijaa itsellesi "kuumetta" lämmittämällä kuumemittaria pöytälampulla. Valita mahaa, huonoa oloa ja itke tai teeskentele pidätteleväsi itkua.
Jos ei auta, pane niiden kännykkänumero tänne! Tai älä sittenkään.
Pyydä katsomaan mitä tekstaat.

Lähteet:
Arvelu, miten itse sen ottaisin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 31.03.2009 - 19:55

Tuohon noin äkkipäältään ei nyt ihan äkkiä voi sanoa muuta kuin. Ota tv:n sulake pois tai sitten osta korvatulpat tai yksi mikä auttaa on mustikkahillo sitä kun popsit niin saat kyllä hyvin nukutuksi, sehän on todettu muissakin asioissa auttavan esim. sydänsuruissa.

Lähteet:
Oma tieto

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 31.03.2009 - 19:56

oon jo sanonu vanhemmille mut ne ei piittaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 31.03.2009 - 20:11

Ota peitto ja tyyny ja mene vaikka olohuoneen sohvalle nukkumaan. Luulisi vanhempasi silloin ymmärtävän että jotain on tehtävä asian ratkaisemiseksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.03.2009 - 20:16

taidat olla melkein saman ikäinen kuin minä. Kerro vanhemmillesi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 31.03.2009 - 20:28

oon yrittäny jo sohva juttua niiden mielestä voisin jäädä siihen vaikka loppuelämäksi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 31.03.2009 - 20:36

sitten meet terkkarin puheille ja kerrot ongelmistasi hänelle

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 31.03.2009 - 20:48

saakohan 15 vuotiaat käyttää jonkunlaisia unilääkkeitä??
se voisi ehkä myös auttaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.03.2009 - 21:06

kerro tuo sama vanhemmillesi ja pyydä, että voit vaihtaa paikkaa missä nukkua

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.03.2009 - 21:31

Pistä huoneesi ikkuna auki, jotta saat huoneen viileäksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 31.03.2009 - 23:43

Kyllä sun täytyy pyytää vanhempia vakavasti kuuntelemaan sun nukkumisvaikeudet. Ja jos ei auta, niin sinne koulun terveyssisarelle sitten puhumaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.04.2009 - 00:24

Ulkoile ja / tai aloita joku muu liikuntaharrastus. Kyllin väsynyt raato kyllä taintuu yöksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.04.2009 - 08:48

Ei mielellään unilääkkeitä. Asia täytyy pystyä hoitamaan muuten eli unta on saatava tarpeeksi, muutenhan elämä ei suju. Kyllä vanhempien täytyy asia ymmärtää ja vaikka kouluterveydenhoitajan kautta asia täytyy hoitaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.04.2009 - 08:58

Ala häiriköimään. Koulussa tunnilla ja kotona kun vanhemmat tulevat kotiin.
Eiköhän sitten joku kiinnitä huomiota . Jos ei auta vanhemmille puhuminen tai koulussa terveydenhoitajalle.

Unihäiriöt ja unenpuute voivat vaikuttaa lapsiin toisin kuin aikuisiin. Huonosti nukkunut aikuinen on väsynyt, mutta lapsella unihäiriö voi ilmetä levottomuutena ja käyttäytymisoireina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.04.2009 - 09:14

Hankala juttu. Jos vanhemmat suhtautuu välinpitämättömästi, korota ääntäsi ja lyö nyrkki pöytään. Joskus aikuiset on niin väsyneitä omassa elämässään, ettei viesti yksinkertaisesti mene perille tavallisin keinoin. Tai valtaa vanhempiesi sänky, menet vain sinne nukkumaan etkä lähde, ennenkuin asia on kunnossa. Voit myös vaatia perhekokousta, jossa kaikki ovat läsnä ja käsittelette yhdessä ongelmaa. Ehkäpä keksitte vaihtaa huoneita ja hankitte veljelle langattomat kuulokkeet TV:n katselua varten. Keinoja on, kun vaan saat ensin vanhempiesi ja veljesi huomion.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.04.2009 - 12:04

Veljen kanssa sopimus unirauhasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 01.04.2009 - 21:17

Nyt mä kuule kerron sulle mitä teet: ostat veljelles kuulokkeet tv:n katseluun tai PAKOTAT vanhempas ostamaan, sitten ei enää melu haittaa. Sitten avaat huoneesi ikkunan ja otat peitostasi sisä peiton pois ja nukut pelkällä lakanalla, laitat myös huoneesi oven kiinni. Ennen kuin nukut, luet jotain tylsää esim. historian kirjaa ja sitten vaan nukut, jos ei uni silti tuu niin teet 40 vatsalihasliikettä lattialla ja yrität uudestaan nukkua ja sitten vielä laitat ikkunan eteen verhot tai sälekaihtimet ja sitten syöt vielä yhden vaahtokarkin niin kyllä sitten saat unta, niin ja ajattele jotain kivoja asioita, vaikka mitä oot päivällä puuhastellu tai joulupukkia.

Lähteet:
Oma kokemus

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 06.04.2009 - 16:05

tuttu juttu, sama homma