Mitä teen, teenkö kantelun?

Työnjohtajani laittaa huomenna minut toisiin tehtäviin sopimattoman käytökseni takia, hän uhkasi minua ulkotöillä, elikkä se tarkoittaa lumilapiointia jopa 8 tuntia, apua. Mitä ystäväiseni napsulaiset tuumitte tämmöisestä kohtelusta työntekijöitä kohtaan. Onko se oikeutettua noin vaan lumihankeen työntää töihin.

Lisätty: 31.03.2009 - 20:00

3 miestä meillä on vaan siinä yksikössä. Toisaalta viihdyn kyllä ulkona erittäin hyvin.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 31.03.2009 - 21:36

Pieni ulkoilu tekee hyvää näin keväällä. Kannattaa nauttia tästä mahdollisuudesta. Muista kiittää pomoa ja hehkuta miten hauskaa ulkona on.

Kysyjän kommentti

Oikein paljon kiitoksia vastauksestasi, kerron sen heti pomolle huomenna, hyvää pääsiäistä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 31.03.2009 - 19:39

Kyllä sinä olet sitten sopimattomasti käyttäytynyt jos pomo noin sanoo, kotona voi käydä että joutuu ulkoruokintaan jos sopimattomasti käyttäytyy. ei niitä lumihommia kauan enää ole, kevät tulee nopeasti, juhannuksena ei ole enää yhtään siellä päin, raitista ilmaa saat ja liikuntaa, ota asia positiivisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.03.2009 - 19:54

Ei tuo ole normaalia käyttäytymistä esimiehesi taholta. Mikäli sinulla on vakituinen toimenkuva ei rangaistus tuossa muodossa ole oikein. Saitko varoituksen? Ei tee hyvää esimiehesi toiminta työpaikan ilmapiirille jos politiikka on tuo. En tiedä työpaikkasi kokoa mikäli siellä on työntekijöitä (en muista tarkkaa lukua) ¨~10-20 henk. pitäisi olla luottamusmies. Ainahan ammattiliitosta tai yhdistyksestä, mikäli olet jäsen, voi tiedustella asiaa mikäli tunnet itsesi väärinkohdelluksi ja nöyryytetyksi.

Lisätty: 31.03.2009 - 20:51

Voit harkita tuota kirjoitustani mutta työpäivä ulkona keväällä voi olla helpointa kaikille. Ehkä ei kannata pullikoida vastaan mikäli näin sattuu käymään. Luulen että jää uhkausasteelle. Jos on toistuvaa niin voisi olla pikku palaverin paikka mikä hiertää.

Lähteet:
Kaikenlaista kokenut

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 31.03.2009 - 20:08

Mitäs käyttäydyit sopimattomasti. Ole huoleti, lumethan sulaa kohta pois ja sittenhän lapion heiluttelu helpottaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.03.2009 - 20:59

Tää on hyvin vaikee kysymys meille, sillä emme tiedä kaikkia tapahtumia työpaikallasi. Luultavasti olet tehnyt jotain mikä on pomoa sitten raivostuttanu ja hän antaa sinun huomata, ettei voi niin käyttäytyä! Eipä kait pieni ulkokeikka niin paha olla, joten hyväksy se niin ei tuu muita vaikeuksia asian tiimoilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.03.2009 - 21:04

meilläkin joutuu tuhmat pojat ulkohommiin:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.03.2009 - 22:06

Riippuu mistä kaikki alkoi ja minkälainen työsopimus sulla on? Luullakseni työehtosopimusten mukaan ei voi ihan miten sattuu pomputtaa työntekijöitä, esim niihin kirjataan yleensä työtehtävät, tai työnantaja ei saa alentaa palkkaa mielivaltaisesti ym.

mutta jos esimiehen käytös jatkuu "kosto linjalla", ehkä on paras liittyä liittoon, jos et jo kuulu, ja tehdä ilmoitus esimiehestä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.03.2009 - 22:21

Onko asia, josta esimiehesi pillastui, sinulle kovin tärkeä. Minä kannatan vaikkapa laihaa sopua, jos vain pystyt siihen. Jo perheesikin takia. Jos teet kantelun, asia paisuu ja paisuu. Ja loppujen lopuksi kaikki ovat häviäjiä.

Motto: Taipuisa säilä puree parhaiten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 31.03.2009 - 22:44

Jos et sovi yritykseen tai et ymmärrä että jonkun on asiakkaan on maksettava palkkasi tuotteen tai palvelun muodossa, etkä ymmärrä itse poistua yhteisöstä, niin työnantajan on ohjattava sinut tehtäviin, joista omatoimisesti ymmärrät poistua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 31.03.2009 - 23:38

Kyllä toi kummalliselle tuntuu. Työpaikkakiusausta kenties pomon taholta. Päätös on sinun miten menettelet asian suhteen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.04.2009 - 09:10

Ei kait tämä ole aprillipilaa?
Mikähän se käyttäytymisrike on ollut ja jos joudut lunta lapioimaan, herää kysymys, mitä teet sitten kesällä. Suomessa ei missään päin ole lunta vuoden ympäri.
Jos juttu on totta täytyyhän siinä käydä yt-lain mukainen kuulemismenttelykin. kaikenlaista sattuu kuitenkin eli epäasiallista kohtelua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.04.2009 - 09:25

Tämä jotai pilaa,eihän tuolla ulkona kohta ole lunta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 01.04.2009 - 11:33

Uskoisin että olet lapioduunin ansainnut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.04.2009 - 12:06

Suhteet kohalleen ja heti, nauti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2009 - 17:17

Minulla ainakin olisi selkä tullut yllättäen kipeäksi tai iskenyt masennus ym ym... Sairaslomaa voi pitää silloin tällöin.