Onko laitonta kopioida esim tv-sarja netistä OMAAN käyttöön?

Avainsanat: nettipiratismi internet

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 31.03.2009 - 16:24

Tekijänoikeuden alaisen materiaalin lataaminen verkosta on vain moitittavaa eli käytännössä pelkästä lataamisesta ei voi tulla rangaistusta. Sen sijaan jakaminen on rangaistavaa.

Jakamisesta voi joutua maksamaan sakkoja, korvauksia sekä vastapuolen oikeudenkäyntikuluja. Yleensä esim Direct Connectia tai BitTorrent-ohjelmia käyttämällä itsekin joutuu jakamaan ainakin osia tiedostoista, ja näin syyllistyy tekijänoikeusrikokseen.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 31.03.2009 - 15:38

en usko, kun ajattelee että voit niitä tallentaa tv.täkin, mutta ota nyt jostain vielä selvää....googlesta vaikka...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.03.2009 - 15:41

Ei ole jos otat sen vain omaan käyttöön... mut jos aiot näyttää sitä joillekkin muille kun teiän perheelle niin sit sun pitäis kysyy lupa sen esim. sarjan tuottajalta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 31.03.2009 - 22:15

koneelle voi latautua download ohjelmista myös upload ja konettasi voidaan käyttää tietämättäsi jakeluun, eli syyllistyt tietämättäsi rikokseen..(jos nyt ihan oikein tajusin tuon jutun..) antipiratismi sivuilla on ohje check-ohjelman lataamiseen, joka löytää ja poistaa edellämainitut..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.04.2009 - 19:55

On! ainakin julkisesti tiedossa olevin välinein, koska joudut myös jakajan rooliin.
P2P(torrent) verkkojen nopeus perustuu juuri tähän jakajien määrään, koska kaikki jotka lataavat ko.tiedostoa myös jakavat sen eteenpäin.

Laillisempi tapa olisi siten että "kaveri" jenkeissä lataa tv-episodin levynjako palveluun, josta sitten lataat sen vain omaan käyttöön....?)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2009 - 13:41

Imuttamisesta ei vielä ole rangaistu, jakamisesta kyllä, joten varovaisuutta peliin, koska imuttaminenkin käsitetään oikeudenomistajalta varastamiseksi ainakin joissain piireissä.