Olen todella nyt rahapulassa ja luottotietoni eivät ole kunnossa. Mistä voin saada lainaa 1000 euroa tai 500 kin ehkä riittäisi?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 31.03.2009 - 10:31

valitettavasti nuo raha-asiat hiertää tänäpäivänä niin montaa. Mieti ensin oletko tuhlannut rahasi peleihin ym. turhuuteen. Jos näin on niin muuta pian rahankäyttötottumuksiasi. Se on veli lainattaessa mutta veljenpoika takaisin maksettaessa.Toki perustarpeet kuten ruoka (esim. Pelastusarmeija tai kirkon ruoka apu voisi pelastaa siinä.).Myöskin työttömien ruokalasta saa edullisen lounaan mikäli paikkakunnallasi on sellainen. Vuokrassa suosittelisin sosiaalitoimistoa mikäli KELA ei maksa asumistukea. Jos olet velkaa niin älä ihmeessä ota lisää vaan koita sovitella maksujärjestelyt. valitettavasti tänäpäivänä töihin ei mennä vaan päästään jos on hyvä tuuri tai suhteilla. Vasta äärimmäisen viimeinen konsti on lainata rahaa. Valitan etten osaa antaa niin täydellistä ohjetta kun en tiedä tilannettasi tarkemmin. Uskon että teet parhaasi. Tässä sinulle sivullinen vinkkejä. Toivottavasti sait jonkinlaisen avun.

Lähteet:
Raha-asiat ovat vaikeita varsinkin jos pitäisi pikaiseti saada tuollainenkin summa kokoon pikaisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 31.03.2009 - 05:57

Ainahan voi kysyä ystävältä, sukulaiselta tai kaverilta, jos hän uskaltaisi ottaa riskin ja lainata sinulle rahaa, vaikka et ole hoitanut raha-asioitasi asiallisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.03.2009 - 06:10

älä kuitenkaan ota mitään pikavippejä, silloin on rahapulasi ja raha-asiasi entistäkin huonommin...kavereilta, tai soittelet niille velkojille ja yritä saada puhuttua josko niitä kk,si eriä voitaisiin piennentää esim..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.03.2009 - 06:27

Jos todella olet rahapulassan niin kyse on varmaankin ruoasta tai asumisesta tai lääkkeistä ja silloin voit kyllä kääntyä soskun puoleen. Lisää älä lainaa, ennenkuin hoidat asiasi kuntoon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.03.2009 - 08:30

Siinä oli edellä hyviä neuvoja ja mie ehdotan vielä, että jos et ole työssä, mene työhön ja ala hoitamaan asioitasi yksi kerrallaan. Näin olet tasapainossa jonakin päivänä ja huomaat, että on paljon helpompi elää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 31.03.2009 - 08:57

Enpä yhtään ihmettele, koska et nytkään tiedä paljonko tarvitset ja heitto on 100% ,haloo?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.03.2009 - 09:33

joskus elämässä tulee yllätyksiä, ja kaikki heittää härän pyllyä itsestä riippumattomista syistä..

Puhu velkojille ja yritä sopia maksuohjelma.

et saa lainaa/luottoa mistään jos luottotietosi eivät ole kunnossa.

tärkeintä on saada maksuohjelma etteivät saatavat mene ulosottoon, hirveä korko!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.03.2009 - 10:39

EI pikavippejä, se nyt heti kärkeen. Itse lainasin nuorempana vanhemmiltani, kun tuli tiukka paikka. Yleensä tiukat paikat johtuivat huonosta taloudenhoidosta ja siinä olisi parantamista vieläkin :) Kyllä paras tapa on lainata vanhemmilta tai sisaruksilta, jos he pystyvät lainaamaan. Sosiaalihuolto on tietysti velvollinen auttamaan, mutta heilläkin taitaa olla norminsa eli ihan mitä tahansa hekään eivät maksa. Toivon että pääset pulasta, mutta nyt olisi hyvä rajapyykki miettiä, miten oikein rahaa käytät ja suunnitella tulevaisuuden rahankäyttö tarkemmin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.03.2009 - 11:18

työtä vastaan ennakkoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 31.03.2009 - 11:18

Sukulaiset ja ystävät ainoa keino, tai työ. Ja jos olet töissä, niin joku lisätyö vielä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.03.2009 - 11:51

Joku keikkahomma ja tuollainen summa kyllä järjestyy. Omista taidoistasi ja asuinpaikasta kiinni se mikä olisi paras homma.

- tienaa, älä lainaa, älä tuhlaa -

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.03.2009 - 12:52

juu, ei mitään pikavippejä tai muita lainoja, duunii vaan alle, itel samatilanne ku sul, otin velkaneuvojaan yhteyt, aika vasta syksyl mutta hyvää kannattaa odottaa, tee säkin samat, et sä pääse ikin noist velkakierteist muute eroo :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 31.03.2009 - 13:06

Lisään kaikkien edelle vastanneiden lisäksi vielä tällaisen. Jos kysymys on vaikka erääntyneistä laskuista, niin kannattaa soitta sinne yritykseen ja yrittää sopia maksujärjestely. Yllättävän monet yritykset siirtävät eräpäivää tai laittavat useampaan erään jos nyt sattuu olemaan yhdessä. Onko joku lehti esim. välttämätön ja erääntyy lähiaikoina. Peru se, aina voit tilata uudestaan. Pienillä kikkailuilla saat äkkiä isonkin summan säästettyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 06.04.2009 - 16:10

tutuilta lainaamaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2009 - 19:37

Lainaa kaverilta. Anna auto pantiksi.