Mitä kannaattaa hankkia Prahasta? Onko joku eritynen paikka, missä kannattaa ehdottomasti käydä?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 31.03.2009 - 11:48

Kristalli on halpaa. Harmittaa kun ei tullut ostettua. Kaarlen silta tietysti. Ajelimme paikallisratikoilla, helppoa ja halpaa. Kävimme konsertissa aivan upea esitys - suosittelen -sekin Suomen hintoihin nähden edullista. Kävimme, mieheni toivomuksesta!? kidutusmuseossa!??? Kaarlen sillan kupeessa.

Ainut "huvittava" esine kidutusmuseossa oli kekskiaikainen "sikanaamari", joka on laitettu JUONITTELEVALLE vaimolle ja sen jälkeen hänet on sidottu torille häpeäpaaluun, onneksi sikanaamari päässä. Minua yökötti, karkasin Kaarlen sillalle ihastelemaan maalauksia - siis taidetta. Niitä kyllä kannattaa vähän tsekkailla, kuka tekee ja mitä jne.

Menimme muutaman kilometrin päässä olevaan ostoskeskukseen(ratikalla tai bussilla - en muista)Ostoskeskuksessa oli ihania mm.kenkäkauppoja, ale-aikana oli tosi edullista. ..

Menimme haalaripukuisten työmisten perässä (eräällä syrjäkadulla)paikalliseen ruokalaan. Siellä saimme reissun parhaan ruoan, mielettömän edullisen jne. Siellä me sitten työmiesten seassa nautimme itsepalvelutiskiltä ostamiamme herkkuja. Mukavaa matkaa! Ei ainakaan kannata juonitella!

Lähteet:
Omatoimimatka Prahaan 2 vuotta sitten...

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 31.03.2009 - 00:48

No Kaarlen sillalla ainakin kannattaa käydä. Sieltä saa otettua oivia kuvia moneen suuntaan, kummassakin päässä siltaa on mielenkiintoinen kaupunginosa, ja kun sää sen sallii, itse sillallakin on vilkas 'markkinahumu' päällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.03.2009 - 06:16

Jos kristallista pitää niin siellä on ihania kauppoja ja erilaista kristallia kuin täällä , Bohemia kristalli valmistetaan siellä ja on hyvin arvostettua.Sitä minä sieltä toin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.03.2009 - 06:58

- Prahan linna ja Pyhän Vituksen katedraali
- Kaarlensilta jonglööreineen ja katumuusikkoineen
- Hradcanyn palatsi
- Keskustori
- eläintarha
- ym ym.

Kristalli edullisempaa kuin Suomessa.

infoa Prahasta:
www.prague-info.co.uk/index-fi.htm

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.03.2009 - 10:17

VELKOPOPOVICKY KOZEL DARK - paikan päällä nautittuna maksaa alle euron muki.
Vanha kaupunki ja lukuisat pienet putiikit.
Sillan juuressa oleva disco kiinnostaa ainakin nuorisoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.03.2009 - 11:25

Mala Stranassa ka nnattaa viettää yksi ilta, mustaa teatteria, Laterna Magicaa, jazziaa