Praha on matkakohteena viikolla 17. Kannattaako rahaa vaihtaa jo kotimaassa vai vasta Tsekeissä?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 31.03.2009 - 11:43

Itä-Euroopan maissa pääosin vasta perillä, koska kokemukseni mukaan siellä aina saa enemmän paikallista rahaa euroilla kuin Suomesta. Mutta koska ilman paikallista rahaa on ikävä mennä mihinkään, pyrin vaihtamaan jo kotimaassa n. 50 €, jos vain kohdemaan valuuttaa on saatavilla. Itselläni on eri maiden pikkuseteleitä jäljellä. Niitä on mukava antaa jollekin tutulle, joka on menossa samaan paikkaan, jossa itsekin on ollut.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.03.2009 - 21:51

Ainakaan viime Joulukuussa ei ollut suurtakaan eroa Forexin ja Prahalaisen pankin välisissä kursseissa, ehkä karvanverran Prahalaisten eduksi?

ps. Prahassa näin melkein historiallisen ilmiön, venäläinen jobbari kadulla ostelemassa euroja ihan omaan kurssiinsa ... ei tarvinnut tehdä kauppaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2009 - 21:55

kotimaassa mä vaihtaisin ainakin osan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2009 - 22:32

Pieni summa kotimaassa ja loput perillä, luulisin olevan oikea ratkaisu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.03.2009 - 00:58

Pieni summa kotimaassa ja loput perillä, on oikea ratkaisu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.03.2009 - 06:17

Minä vaihdan aina vähän suomessa ja tarpeen mukaan kohdemaassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.03.2009 - 07:05

Vähän Suomessa ja voihan nostaa kortilla koneesta ( ATM ) paikanpäällä , ei tule komissiota.

Täällä infoa Prahasta:
www.prague-info.co.uk/index-fi.htm

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.03.2009 - 11:26

Tarpeen mukaan