riittääkö kelan kuvallinen kortti henkilötodistukseksi blue 1 lennoilla ruotsiin? ah

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.03.2009 - 19:22

Kelan kuvallinen kortti toimii henkilötodistuksena vain Suomessa
Ruotsissahan ei paljoa kysellä, mutta ainakin periaatteessa pitäisi olla vähän 'paksumpaa' papria

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.03.2009 - 19:30

henkilökortti jonka saa ostaa poliisilaitokselta..käviskös muuten kansainvälinen ajokortti...passi ainakin käypi...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 30.03.2009 - 20:02

Kelan kuvallinen kortti ei ole henkilökortti. On oltava oikea poliisilaitoksen myöntämä henkilökortti, jos sitä joku sattuisi kysymään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2009 - 20:03

Ruotsiin matkustettaessa ei pohjoismaiden kansalaisilta vaadita passia, mutta henkilöllisyyden todistamiseksi on mukaan otettava virallinen henkilöllisyystodistus, esimerkiksi kuvalla varustettu 1.3.1999 jälkeen myönnetty henkilökortti tai passi.
Muilta matkustajilta vaaditaan passi/viisumi.
Riippumatta siitä lentääkö, vaiko paatilla seilaa Ruottiin niin käsittääkseni ei riitä kuvallinen kelakortti.

Lähteet:
www.vikingline.fi/hyvatietaa...iisumi.asp

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2009 - 20:18

Kyllä pitää olla virallinen henkilötodistus tai passi!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.03.2009 - 07:23

Suomen kansalaisen henkilökortti riittää matkustusasiakirjaksi paitsi Pohjoismaissa, myös kaikissa EU-maissa. Passia tarvitaan vasta EU:n ulkopuolelle matkustettaessa.
Henkilökortin myöntää kihlakunnan poliisilaitos. Henkilökorttihakemus jätetään henkilökohtaisesti poliisilaitokselle.
www.vaestorekisterikeskus.fi...840031F32E

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.03.2009 - 12:37

Ajokortti ei ole henkilötodistus muualla kuin määrätyissä paikoissa kotimaassa. Ei siis kelpaa matkustusasiakirjaksi lainkaan.
Henkilökortti, se uudempi, kelpaa Suoemn kansalaisilla matkutsusasiakirjaksi EU:n alueella ja Pohjoismaissa siis.

Lisätty: 31.03.2009 - 12:38

Kelakortti ei kelpaa, vaan poliisiviranomaiselta anottu kortti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 06.04.2009 - 23:12

eipä riitä, ei

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2009 - 19:01

Voi, voi. Valitettavasti ei riitä, kuten muutkin ovat todenneet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.04.2009 - 13:07

Ei periaatteessa. (viiden pinnan vastaus) =)