Kirjastokyssäri jatkuu:Käytättekö kirjaston ilmais(lainaus)-tai maksullisia(tilaus,varaus) palveluja tai sekä-että??

Kävin just hakemassa yhden tilaamani kirjan,maksu 0,50€,mutta sain jäädä sen velkaa,kun meinasin maksaa setelillä,rahaa mulla kyllä oli!!!

Avainsanat: kirjasto

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.03.2009 - 21:39

lainailen kirjastosta aineistoa jonkin verran kuukaudessa. välillä varailen kun kotona satun selailemaan uutuuskirjoja. 0,50€/varaus
tänään juuri tuli tekstari että varaamani kirja on nyt lainattavissa minulle

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.03.2009 - 19:17

Ilmasilla on pärjätty tähän asti

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2009 - 19:27

ilmaisia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2009 - 19:44

ilmasilla mennään

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2009 - 19:47

ilmaisia lehtiä lueskelen, kun en mitään erikoista ole tarvinnut.....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2009 - 19:55

Minä en enää käytä kirjastoa ollenkaan, minulla on sellainen tyhmä vika että haluan omistaa lukemani kirjat. Joten ostelen niitä antikoista ja kirppareilta nykyään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 30.03.2009 - 20:00

Olen käyttänyt varausta ja tilausta, mutta pääsääntöisesti ilmaista lainausta. Täällä meilläpäin varausmaksut voi jättää maksamatta pidemmäksikin aikaa jos haluaa. Vuoden lopussa on maksettava, jos haluaa jatkaa lainaamista seuraavanakin vuonna. Jos kirjastoa ei olisi, tulisin varmaan ihan kahjoksi, koska olen niin kova lukemaan. Ei sellaisia määriä kirjoja olisi varaa ostaa, jotka vuodessa luen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2009 - 20:01

Joskus olen joutunut maksamaan jostain kirjatilauksesta, joka on tullut Jyväskylän yliopiston kirjastosta. Yleensä pärjään ilmaispalveluilla.

Meillä on kiva kirjasto ja palvelualtis kirjastoväki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2009 - 20:20

Viime talvena käytimme tuolla San Fernandossa kirjaston tietokoneita ,sillä kortilla voi olla tunnin päivässä netillä ilmaiseksi.
Tänä vuonna ei tartte kun saimme netin kotiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2009 - 20:23

Olen ilmaisten kirjastopalvelujen suurkuluttaja. Rahaa kuluu kymppi tai kaksi kuussa, syynä kaukolainat, toiseen Aurora-kirjastoon palauttamisen maksut (tosi kätevä matkoilla, lainaan esim. Ivalossa, palautan Rovaniemellä) ja poistokirjojen osto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2009 - 20:48

kyllä lainaan kirjoja kirjastosta.. ja oon vissiin yhden kirjan joskus tilannut jostain muualta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2009 - 21:57

Lainaus on ilmaista,mutta jos varaan kirjan ilmottavat puhelimeeni sen saapumisesta tekstiviestinä,se maksaa vähän.Kirjat uusin omalla koneellani,mut en osaa varata.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.03.2009 - 09:03

Jos kirjastosta haluan jonkin kirjan,varaan sen ja haen parinsadan metrin päässä kotoani olevasta kirjastosta. Hyvä systeemi. Ostan paljon kirjoja mutta kaikkea ei viitsi ostaa eli esim. romaaneja.
50 senttiä maksaa varaus. Tieteelliset kirjat yliopiston kirjastosta maksavat varattuna 1 e.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.04.2009 - 14:32

Nykyään useimmiten vaan lainaan,mutta kyllä on tullut vuosin mittaan tilattua ja varattua aika isojen summien edestä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2009 - 16:49

Satunnaisilla kirjastokäynneillä hoidan jutut ihanperinteisesti ja ilmaiseksi