Onko lapsen pahoinpitelyä laittaa omaan suuhunsa pieniä määriä alkoholia odotusaikana?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.03.2009 - 17:33

höpö höpö:)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.03.2009 - 17:34

siis sinä laitat omaan suuhusi alkoholia ja lapsi katsoo, kun ryyppäät ..niinkö?..on se ...henkistä pahoinpitelyä sanon minä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2009 - 17:34

Mielestäni se on edesvastuutonta.Tupakka ja alkoholi eivät kuulu odottavan äidin suuhun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2009 - 17:35

tuskinpa se nyt niin tarkkaa on kunhan et rupea tosissas lipittelemään ... 0-toleranssi tietty paras

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2009 - 17:35

juuri tuli neloselta dokumentti jossa keskusteltiin tästä asiasta. se joka ottaa alkoholia ultakuvassa lapsi säpsähtelee jatkuvasti, sillee ku se säikähtäis vähäväliä jotain. jos on omaatuntoa ottaa pieniä annoksia niin ota, ite kyllä kieltäytyisin pienistäkin määristä koska lapsi on niin pienikokoinen mahassa että pienikin tilkka alkoholia saa vauvan kehittyvät aivot jms. sekaisin. en siis kannata ajatusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2009 - 17:36

Äänestän jo förskottiin Arnikan vastauksen parhaimmaksi nimim.Anonyymille ;-O

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2009 - 17:37

Alkoholi on sikiövaurioita aiheuttava aine. Äidin käyttäessä alkoholia myös sikiö altistuu alkoholille, koska alkoholi läpäisee istukan ja siirtyy napanuoran kautta sikiöön. Alkoholipitoisuus sikiössä voi olla jopa korkeampi kuin äidin veressä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2009 - 17:40

Ei se 34 vuotta taaksepäin ainakaan ollut, minulla oli 6 kuulta lähtien supistuksia odottaessani ensimmäistä lastani ja lääkäri sanoi ota sentin tai kaksi konjakkia niihin supistuksiin , ja se auttoi , poika on terve , iso mies, eikä käytä alkoholia lainkaan, siihen aikaan ei ollut mitään lääkettä niihin supistuksiin, mutta jos oikein paljon käyttää alkoholia raskausaikana se on vaarallista .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2009 - 17:56

Mieluimmin älä käytä ollenkaan alkoholia. Rakasta itseäsi ja lastasi, anna kummallekin mahdollisuus terveeseen, onnelliseen ja tasapainoiseen elämään. Se pieni ihmisen taimi ei pysty pitämään puoliaan, joten ajattele sinä viisaasti mikä on parasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2009 - 18:56

pari napsuu ei ketää haittaa... pahoinpitelyy.... yeah right.. :D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 30.03.2009 - 19:40

Olisit katsonut sen 4D:n joka tuli viime viikolla, et kysyisi noin tyhmiä. Tietysti alkoholi on lapselle pahaksi. Sikiö kännissä vatsassa. Ja ajattele vähän mitä se aiheuttaa tulevalle kehitykselle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 30.03.2009 - 20:46

Minun mielestäni se non ihan oikein

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2009 - 20:52

ei, mutta älä juo ollenkaan ihan raskauden alkuvaiheessa! se on se vaihe missä vauva kehittyy eli sillon syntyy kaikki vauriot..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 30.03.2009 - 21:47

Ei se pieni määrä mielestäni ole pahoinpitelyä, mutta miksi nauttia sitäkään vertaa? Raskaushan on erittäin hyvä syy kieltäytyä ja vaikka lopettaakin kokonaan alkoholin käyttö. Ei pikku tilkka vaikka viiniä silloin tällöin pahaksi ole. Kunhan ei humalaan asti ota.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2009 - 22:54

Alkoholi tuhoaa keskushermoston, runsaasti alkoholia käyttävien äitien lapsilla on paljon kehityshäiriöitä, niin fyysisiä kuin psyykkisiä..

0 - linja paras, kerkiäähän sitä sitten maistella, kun vauveli on syntynyt.. hommaat lapsenlikan vaikka mummusta ja nautiskelet ystävien kanssa vapaa illasta..

Mietin vain mikä sinun suhteesi on alkoholiin, jos ei vauvan odotuksen ajan voi olla ilman?? kun vauva syntyy, Vauva vaatii paljon hoivaa ja huolenpitoa..

paljon rakkautta, pitkää pinnaa ja vähän unta ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 31.03.2009 - 01:28

Vastaan itselleni. Olen mies, enkä tajua ollenkaan juopottelevia äitejä. Jos ei pysty täysraittiuteen, niin on todella vaarallisilla vesillä jos ottaa vaikka vain "pari siideriä", sillä tiedän omastakin kokemuksestani, että pian tekee mieli kolmatta.
Parikymppisenä vedinkin pään aina täyteen, mutta nyt aikuisena en juo kuin neljästä kuuteen, jos juon paljon.
Mahtaako muilla, erityisesti naisilla olla sama taipumus, että kunnolla täysi-ikäisenä ei humaltuminen enää ole kivaa?
Olin itsekin täysraitis monta vuotta, kun meille tuli vauva, ja kuten jo sanoinkin, en ymmärrä, enkä hyväksy alkuunkaan minkäänlaisia päihteitä odotusaikana, enkä sen jälkeenkään.
Tämä on aivan karmeaa, että joka vuosi syntyy tuhat vammaista lasta vain sen takia, että äidin oli "pakko" juoda odotusaikana.
Samaten on pöyristyttävää, että vuodessa on 15 000 lasta huostaanotettuna! Millaisia nykyajan vanhemmat oikein ovat?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2009 - 14:06

Jaa..aa. En kyllä tykkäisi siitä, että mies jyräisi naisen mielipiteen asiasta, vaikka olisi mielestään kuinka oikeassa. Kysymyksessäsi itsekin puhuit pienistä määristä. Se on tietysti totta, että pieni määrä tarkoittaa toiselle yhtä ja toiselle toista :-), mutta siltikin kannattaisin niitä pikkuruisia määriä. Alkoholismi ja suuret määrät ovat kuitenkin ihan eri asia kuin vaikka desi viiniä kerran viikossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 06.04.2009 - 16:13

no ei nyt pieniä määriä ainakaan. Eihän siinä mitään pahaa ole

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2009 - 19:07

No ei se pahoinpitelyä ainakaan ole. Varovainen täytyy olla alkoholin kanssa raskaana.