Mitä astianpesukonetta suosittelette?

Pitäisi olla tavanomainen, kestävä ja luotettava peruskone, mutta ilman liikoja hienouksia. Leveys 60 cm. Tuleeko koneen mukana ns. vuotokaukalo, eli koneen alle asennettava muovinen suojalaatikko, vai onko sellainen hankittava jostain erikseen?

Avainsanat: astianpesukone vuotokaukalo

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.04.2009 - 10:11

Upo on nykyään huono kodinkonemerkki, muutamassa vuodessa tulee vikaa, jonka korjaaminen maksaa lähes saman verran kuin uuden hankkiminen. Ennenvanhaan AEG oli hyvä kodinkonemerkki, se oli vähän niinkuin Volkswagenin kodinkonevastine: luja ja yksinkertainen vehje tavallisille ihmisille. Miten lienee nykyään, mutta tuo mielikuva kyllä elää edelleen mun mielessä. Itselläni tuli talokaupan mukana Siemens-merkkinen tiskari ja hyvä on ollut tämän kolme vuotta (kokonaisikä nyt n. 5 vuotta), minkä olen käyttänyt. Erityisominaisuutena on hiljaisuus, kone ei pidä juuri mitään ääntä. Jos kestää vikailematta vielä semmoiset viisi vuotta, niin olen valmis sanomaan, että Siemenskin on hyvä merkki.

Lisätty: 01.04.2009 - 10:12

Oho, vähäviisaalla on Siemens rumputellut jo 15 vuotta, taitaa se olla aika hyvä merkki sitten :)

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.03.2009 - 15:46

nyt on aika paljon hyviä malleja tiskikoneissa , jotka vievät vähän vettä ja sähköä, niissä on myöskin paljon eri vaihtoehtoja ja hintoja, joten sun kannattais käydä itse ne sekkaa kodinkoneliikeistä..

Lisätty: 30.03.2009 - 16:36

Electroluxin as,pesukone on meillä myös, mutta ei tullut mitään allasta mukaan , mutta hyvä kone on ja tyytyvänen siihen , kun siinä voi muunnella kaikkia osia...hyvin kuivattaakin, mutta kirkastetta käytän aina...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2009 - 15:46

Suosittelen Bosch merkkistä muuta en tiedä niistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 30.03.2009 - 15:55

Ehdottomasti osta Upo. Yleensä ei vuotokaukaloa tule mukaan jos ei sit saa tingattua

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2009 - 15:56

Kaikki ne hyviä koneita on, itse pitää ajatella minkä kokoinen, varusteet ,nykyään on kaikenlaisia koteloita siellä sisällä esim. teräville veitsille, onko pieniä lapsia sellaisia koneita on jossa on jotakin turvajuttuja, vaikea se on sanoa mikä on hyvä, tarpeet on erilaisia eri perheissä.Myyjät osaa paremmin esitellä ja neuvoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2009 - 15:57

Olen ollut tyytyväinen Electroluxin masinoihin,taloudessa pyykki-ja astianpesukone.
Vuotokaukalo mun tiedon mukaan on hankittava itse.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2009 - 16:11

Kyllä olen ollut alalla aikanaan ja pidin Asea Skandian koneita hyvinä, tilanne on voinut muuttua, kun ei tiedä mikä on missäkin valmistettu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 30.03.2009 - 16:18

Minulla on Electrolux ja riittävä tarpeisiini. Kuivaus vain miinusta. Mutta kokeile löytyykö seuraavasta osoitteesta vertailua eri merkkien kanssa.

Lisätty: 30.03.2009 - 16:19

Vuotokaukalonkin jouduin maksamaan itse. En saanut edes tinkimällä samaan kauppaan!

Lähteet:
www.vertaa.fi/astianpesukoneet

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2009 - 16:19

AEG Electrolux astianpesukone on meitillä, siinä myös eko-pesumahdollisuus, ei liikaa hienouksia, ja äsken katsoin, että se kaukalohommeli maksais alta 10 euroo, jos ei vakkarina tuu kauppaa tehdessä, alla yks linkki näistä koneista.

Lähteet:
www.konebox.fi/PublishedServ...ode=100060

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2009 - 16:20

Rosenlew ( RW5530 )merkkinen hyrrää meidän keittiössä, vuotokaukalo piti ostaa erikseen.
Tässä tiedot koneesta:
www.rosenlew-kodinkoneet.fi/...uctid=4109

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2009 - 16:44

Husqvarna cardinal 502 näyttää tuossa edessä olevan.
Hyvin on pelannut, käyttöäkin tulee noin kaksi kertaa vuodessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2009 - 16:48

joku Siemenssin malli tossa on hommia hoidellut jo 15 vuotta, ei ole tarvinnut asiaa murehtia niinpajon vanha juttu etten enää muista miten sen suojakaukalon kanssa oli

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2009 - 17:26

mahdotonta pistää paremmuusjärjestykseen kun ei ole itsellä kokemusta kuin uposta ja elektroluxista. Upo oli sellainen 30 v vanha ja pelas aina vaan, kannettiin se jo sit pihalle kun kyllästyttiin:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.03.2009 - 09:00

Meillä on pelannut,Cylinda,ensimmäinen kesti 20 vuotta ilman remonttia,sitten siitä happani muoviosat,laitettiin kiertoon,nyt toinen Cylinta,ollut 9vuotta ilman ongelmia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 06.04.2009 - 16:15

Rosenlew on hyvä merkki