millasita on asua vieraassa maassa ja miten sopeuduitte?

Avainsanat: ulkomaa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.03.2009 - 16:19

On kyllä "anonyymi kyssäri, mutta asun ulkomailla en voi olla vastaamatta. Kyllä tää vaatii ennenkaikkea sopeutumista, eli maassa maan tavoilla tai maasta pois.
Aivan mukavaa on nähdä eri kulttuureja ja kansalaisuuksia.
Luonnetta tää vaati ennen kaikkea ja kieli on yksi ensimmäisiä ehtoja, jotta voi alkaa kommunikoida paikallis väestön kanssa.

Lisätty: 30.03.2009 - 21:28

Nyt olen Gran Canarialla ja kesällä olen Virossa, aikaisemmin asuin 30 vuotta Ruotsissa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 30.03.2009 - 19:49

Kiva,missä päin ulkomailla asut muuten?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.03.2009 - 08:38

"Vieraita" maita on niin monta, mikähän maanosa on ajatuksissa? Nuorena sopeutuu aika hyvin mutta kun ikää tulee, ihminen muuttuu. Olen asunut Euroopan alueella eikä ollut mitään ongelmia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2009 - 23:45

Olin puoli vuotta harjoittelussa ulkomailla. Sopeuduin hyvin paikalliseen väestöön ja muuhun. Työpaikka ei ollut yhtään oivallinen, koska en saanut tehdä niitä työtehtäviä, mihin minut on koulutettu, vapaapäivistä eivät osanneet sopia, enkä saanut tehdä niitä hommia mitä minun olisi kuulunut hoitaa. Erittäin turhauttavaa ja kiduttavaa. Ja työpaikalla puhuttiin vielä suomea, ainakaan kommunikointiongelmasta ei ollut kysymys. Olin pettynyt harjoitteluun syvästi. Maasta pidin samoin kuin paikallisväestöstäkin.