Olenko muka liian laiha, omasta mielestäni en??

Olen 170 cm pitkä ja painan 46 kg , kun olen kokeillut netissä painoindeksini se sanoo että olen alipainoinen, mutta syön ihan normaalisti enkä pidä itseäni laihana. Mitä teen olenko muka liian laiha enkä tiedä miten saisin muka painoa lisää, enkä itseasiassa edes haluaisi painaa enenpää sillä syön aivan normaalisti.

Avainsanat: paino pituus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.03.2009 - 22:05

minkä ikäinen olet?
oletko luistasi hentoinen?
on paljon seikkoja jotka vaikittaa siihen paino juttuun, mutta ei ois pahajuttu jos vaikka oisitkin hieman lihavampi, mutta jos olet kovin nuori, niin ei syytä huoleen..kyllä se kroppa muokkautuu ajan oloon...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.03.2009 - 22:09

Tuo on kyllä vähän ikäkysymyskin. Jos olet kiivaimmassa kasvuvaiheessa nuo indeksit ei oikein kerro mitään. Itse kasvoin aika ripeään tahtiin ja 'pahimmillaan olin jotain 180 cm ja alle 50 kg. Suhteet normalisoitui ajan kanssa ihan itsestään

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 29.03.2009 - 22:23

Vaikuttaisit kyllä liian laihalta painosi ja pituutesi perusteella. Riippuu paljon iästäsi kuten jo yllä olevissa vastauksissa on mainittukin. Sinuna kyllä yrittäisin saada muutaman kilon lisää sitä painoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 29.03.2009 - 22:24

Salilla käyminen ja muutenkin sen 'ylimääräisen' rasvan muuttaminen lihakseksi tottakai kasvattaa painoa. (Ylimääräistä on siis laihoillakin, vaikka se ei näy).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 29.03.2009 - 22:32

Luultavasti olet vain punninnut itsesi väärin ja olet oikeasti huomattavasti painavampi. Tai ehkä olet mitannut itsesi liian pitkäksi. 170 cm on ainakin naiselle aika suuri pituus.

Jos oikeasti painat noin vähän ja olet noin pitkä, olet ilman muuta liian laiha terveyden kannalta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2009 - 22:37

oot todellakin liian laiha jos noi mitat pitää paikkaansa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2009 - 22:39

Jos olet terve eikä sinulla ole mitää kreppaa, ole vaan rauhassa komea. Ryhti on tärkeä juttu. Sitä ihailen eniten omassa hoikassa jälkikasvussani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2009 - 22:51

kyllähän aika kevyt olet... ikä ja ruokailutottumukset pitäis tietää jotta vois esittää oikean arvion..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2009 - 07:12

Kyllä sitä painoa sinulla on aika vähän , muutama kilo lisää saisi tulla, mutta jos jaksat touhuta koko päivän ja muuten olet kunnossa niin se on sinun oma painosi sitten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2009 - 07:34

mulla mitat 168cm ja 52kg ja minä olen alipainoinen.. Jos olet kasvuvaiheessa, juttele terveydenhoitajan kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2009 - 08:11

Älkää huolestuko,nuorena on erittäin kiva jos on laiha,kun täyttää jonkun 35 vuotta ruoka rupeaa tekemään tehtävänsä,jos syö saman määrän ,niin osa jää vyötärölle,kun olet 60,vyötärö mitta jo 120cm jos et vähentänyt syömistä,ja paino 110,kg.ja tämä on tosi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2009 - 10:29

Onko kysymys humoristinen?
Ellei niin olet auttamatta alipainoinen... ja reilusti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2009 - 10:35

Olet ihan alipainoinen Minäkin oli aikoinaa. kun oli kova anoregsia. Sinu pitää saada rautaa,ja syäömään terveelisesti...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2009 - 11:17

Kovin olet hoikka,sanoisin alipainoinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2009 - 12:06

Vaikuttaa kyllä mittojesi mukaan olet alipainoinen. Kyllä on alettava kaurapuuroo syömään ja muutenkin tankkaamaan paremmin. On sitä oltava mistä saa kiinni ottaa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2009 - 12:43

Ennen pituuskasvun loppumista painoindeksiä ei yleensä tule käyttää lihavuuden tai laihuuden arvioimisessa, tarkkoja ohjearvoja ei ole olemassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 30.03.2009 - 15:21

Mutta miten voin olla alipainoinen vaikka syön ihan normaalisti joskus jopa aivan liian paljon herkkuja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2009 - 17:34

oot liian laiha.. puheesi perusteella oot jotain ehkä 15v niin kyllä sä siitä lihoot. tossa iässä on vaan tosi hyvä aineenvaihdunta, painoo saa lisää esim. urheilemalla, treenaa sun lihaksia.. noin laihat näyttää mun mielestä oksettavilta..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 30.03.2009 - 18:23

ite näytät oksettavalta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 30.03.2009 - 18:39

Minusta sinä olet jopa vähän lihava joten muutaman kilon voisit laihduttaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2009 - 21:06

Voisi tuon nyt kauniimminkin sanoa, mielestäni olet hyvin hoikka.

Lähteet:
Oma tieto

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2009 - 21:48

Toiset ihmiset on rakenteeltaa sellasia ettei liho vaik söis kui paljo makeeta ja rasvasta ruokaa,toiset taas lihoo pelkästä karkin näkemisestä.Muistan kuulleeni jostain,et jos esim.pituus on 150 cm ni painoo sais olla 50 kg.Yläasteen aikoihi ite kärsin anemista ja olin liian laiha,nyt on 3 kiloa ylipainoa (kuukaus sit oli 4) joita yritän saada pois...eli taitaa se ikäki jonku ver vaikuttaa.Taidat olla naispuoline,kert omast mielest et oo laiha.No me naisetha ei tunnetusti olla tyytyväisiä ulkonäköön ja painoon vaik ois kui kaunis tai laiha tahansa ni silti on omast mielest ruma tai lihava.Jos oot teini iässä ni kannattaa ootella,kyl ne kilot sielt tulee,riipuen tietyst millasta tyyppiä oot.Älä kuitekaa enää laihuttamaa rupee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 06.04.2009 - 16:19

Juu, oot kyllä aika laiha.. nyt rasvaruokaa syömään

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.04.2009 - 06:51

Kuulostat kyllä ihan liian laihalta.