Mikä Suomen kaloista on sinun mielestäsi parasta ruokaa?

Laitatteko kalaan mausteita, miksi? Moni kokki minun mielestä pilaa kalan aidon maun kauheilla mausteilla.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.03.2009 - 07:57

Kuha, fileinä paistettuna voissa, vähän tilliä ja suolaa. Lohi monin eri tavoin hyvää. Siika ja muikut savustettuna, samoin iso lahna savustettuna. Makrilli grillattuna tai savustettuna. Niin ja paistetut ahvenat. Niin ja smetanasilli, nam. Haukikin menettelee esim. kalapullissa. En voinut sanoa mikä on paras, kun tykkään niin paljon monista kaloista.

Kysyjän kommentti

Taidat olla oikea kalanystävä kun niin hyvin vastasit. Kiitos.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.03.2009 - 21:50

Juuri savustuspöntöstä otettu lämmin muikku. Mausteena graavisuola ja leppälastut savun aiheuttajaksi. Ei muuta kun nauttimaan.

Lähteet:
Oma kokemus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2009 - 21:53

Ahven ehdottomasti paistettuna

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 29.03.2009 - 21:59

Silakka on parasta. Pyöräytän ne perkauksen jälkeen ruisjauho-suolaseoksessa ja paistan. Ei muita mausteita. Nam, on tosi herkullista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2009 - 21:59

savustetut ahvenet, tai lohi, myös graavi lohi ja voissa paistettu hauki..merisuola on paras kalalle....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2009 - 22:01

Niit on niin monta, aina mielitekojen mukaan, kuha nopsast voissa paistettuna, ripaus suolaa, silakka; silakkapihvit, rullat, muikku; savutettuna, paistettuna, kukkoon, voi vitsin vitsi, nyt pitää mennä nukkuun kun nää ruokapuheet pistää veden kielelle, ja askeleet johtais varmaan jääkapille kohta:) Kala on maittavaa, njamm..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2009 - 22:02

Johtuu ehkä lapsuuden kokemuksista, mutta 'arkikaloista' kuha on minulle ehdoton ykkönen. Sopii erinomaisesti paistettavaksi ja kalasoppaan, savustettunakin menettelee vaikka on hieman liian vähärasvainen so. menee helposti kuivaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2009 - 22:37

sellanen normaali lohi.. tai graavilohi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2009 - 22:43

Uunisiika on minusta hyvää. Ja viime juhannuksena sain loimulohta. Se oli verratonta. Ja paistetut muikut ja silakat.... ja voissa paistettu meriahven.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2009 - 22:49

kuhaaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2009 - 23:51

Siika ,voissa paistettuna . Tuoreena paitetut silakat ovat tosi herkullisia myös.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2009 - 03:30

kyllä paras on muikku,eri tavoin laitettuna

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2009 - 06:45

Silakka on parasta, suutarin lohi ja paistetut silakat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2009 - 07:37

en saa syödä kalaa, allergia, mutta savusiika tuoksuu ihan sairaan hyvälle :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2009 - 08:13

Kuha on kala sano mitä sanot,savustettuna, ja muuten laitettuna,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2009 - 08:48

Siika ja kuha.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2009 - 10:31

Tykkään monista kaloista,kuhasta siiasta ahvenista silakasta sillistä muikuista lahnasta kylmäsavulohesta.Siika on parempaa graavattuna,kuin lohi,tämä on tietysti,vain minun mielipiteeni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2009 - 10:40

Ehdottomasti voissa rapeaksi paistettu silakkafile, päälle tippa sitruunaa ja tillinvarsi ja viereen muhevaa perunamuusia jossa persiljaa. Nam!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2009 - 10:57

Kirjolohi sopivasti savustettuna uusien perunoiden kanssa! =) *kuolaa...*

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2009 - 11:02

Tykkään kaikenlaisesta kalasta, täälläpäin on vain vaikea saada kuhaa, lahnaa, haukea, silakoita jne. Kaupoissa on vain lohta (ostamme kokonaisena mieluummin kuin paloina) ja pakasteseitiä.. Muutaman kerran vuodessa ostamme Norjasta turskaa. En juuri käytä mausteita, suolaa vain ja joskus vähän valkopippuria, mutta paistetulle kalalle valmistan maukkaan kastikkeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2009 - 11:18

Ahven paistettuna,savustettuna ja keitettynä.Ehdottomasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2009 - 11:34

Myöskin meikäläiselle, "fisuista" kolahtaa parhaiten Kuha ja lohi, savustettuna,kiitos(slurps)!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2009 - 12:14

Savustettu lohi on herkkua

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2009 - 13:17

Voi että kun oli ensimmäisenä ja kirkkaana mielessä lohi, kaikissa muodoissa, mutta sitten kun luin ensin muiden vastaukset, tajusin, että kaikkihan ne on hyviä, kun vaan laittamistapa on oikea. Kokeilkaapa tätä: kuhafileet pippuroidaan ja niille levitetään fetajuustosta, pinaatista ja persiljasta tehty tahna. fileet rullataan, kiinnitetään hammastikuilla ja laitetaan pystyyn uunivuokaan. päälle valellaan valkoviintä, limesitruunan mehua ja sekaan viskataan kapriksia, sitten vain folio päälle ja 200-asteiseen uuniin, haudutetaan kypsäksi. Lisukkeeksi käy vaikka pottumuusi. Jehna, että on hyvvee :)

Lisätty: 30.03.2009 - 13:18

Siis ei sitä viiniä "kaulaa myöten" vaan rullien valelu, jolloin sitä tulee vähän pohjalle. Höyry sitten kypsentää kalan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2009 - 13:51

Just savustuspöntöstä otettu ankerias herkkuamme ja siihen pikkasen suolaa ja leppälastuilla savustettuna,nam. :P

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2009 - 17:11

Siika ja lohi, pidän myös kampelasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 06.04.2009 - 16:19

Lohi, ahven, siika