mitä tarkoittaa suomalainen sosiaaliturva?

Avainsanat: mitä suomalainen sosiaaliturva

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.03.2009 - 20:51

Suomen lakeihin perustuva kansalaisten sosiaaliturva

(Sosiaaliturva on valtion, kunnan tai muun julkisyhteisön kuten Suomen Kansaneläkelaitoksen tuottama kokonaisuus asukkaiden tai kansalaisten terveyden ja toimeentulon turvaamiseksi. wiki)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.03.2009 - 07:26

Sosiaaliturvan toteutuksesta vastaavat mm. Kansaneläkelaitos, kunnat ja vakuutusyhtiöt. Perusturva muodostuu sairaus- ja äitiysturvasta, eläke-turvasta, työttömyysturvasta ja perhe-etuuksista. Perusturvaa täydentävät järjestelmät edellyttävät työskentelyä. Työskentelyyn perustuvaa turvaa antavat mm. työeläkejärjestelmä, työtapaturmajärjestelmä ja työttömyyskassat. Myös sairaus- ja äitiyspäivärajat ovat työssäkäyvillä korkeampia.
www.fkl.fi/ravato/vakuutus/s...iturva.htm
www.kela.fi/in/internet/suom...enDocument

ps. Suomen sosiaaliturva on monin osin Pohjoismaiden kehnointa ja EU-maiden alakastia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2009 - 07:38

porsaanreikiä täynnä oleva järjestelmä.. Onhan se hyvä, että on ns. perusturvat, mutta niillä ei elä.. ainkaan enää..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2009 - 08:27

Se tarkoittaa sitä ,että jos tarvitset apua et ainakaan sosiaaliturvasta sitä saa.Tämä varma tieto.