Kuulkaa napsulaiset, mulla on kauhee kuume ja särkee joka paikkaa.... Mikä muu avuks ku panadol?

Astma on perustautina.... nyt alkaa olla koht 40 astetta kuumetta, burana ei sovi minulle : (

Avainsanat: astma särky kuume

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.03.2009 - 21:05

Korkea kuume, kuinka korkea?, vaatetta pois ja sillain viilentää kehon lämpötilaa, muita oireita, kuulostaa influenssalta, johon ei sit muita troppeja, paljon juotavaa, lepoa ja coldrexia vois kokeilla oloa helpottamaan, mut jos ei influenssasta kyse, niin kipin kapin tohtorin pakeille...

Lisätty: 29.03.2009 - 21:14

Parasetamoli (useita valmistenimiä tarjolla) varmaan turvallisin, koska astma taustalla, parasetamoli ei ole tulehduskipulääke, mutta oire- kuumelääkkeenä sopii hyvin astmaatikolle. Ei siis tulehduskipulääkkeitä astmaatikolle, kuten Buranaa, tms.

Lisätty: 31.03.2009 - 13:53

SOS, unohda se Coldrex, nythän mä vasta hokasin, et siin on asetysalisyylihappoa, joka ei sovi astmaatikolle. Tuli tuo Coldrex vaan niin automaattisesti, kun itse käytän sitä het flunssan ensioireitten alettua (kuten tänään, huh), sori, ja toivon että oot saanut jo apua ja oot paranemaan päin/parantunut:)

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.03.2009 - 20:43

käykö burana, asperiini..itse kanssa tuossa taudissa jo 2viikkoa, koita jaksaa ja voimia parananemiisiin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2009 - 20:49

Salmiakkikossu... Jos ei muuten tehoa, niin ainakin sairastaa vähän rennommin. Seuraavana aamuna huomaa vielä kaupanpäälle, että ei se olo ollutkaan kovin paha silloin eilen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 29.03.2009 - 21:05

Minäkin olisin tarjonnut tuota buranaa. Auttaa melko tehokkaasti itselleni kaikkiin niihin vähiin kolotuksiin, joita joskus on. Kokeile, jos se astman puolesta sopii sinulle. Koitaa kestää, ja parane pian.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2009 - 21:40

Täälläkin päin on sitä kumman flunssaa, se nostaa kuumetta ja on heikko olo, juo lämmintä juomaa, varmaan C-vitamiinit auttavat, en suosittele noita särkylääkkeitä, niistä tulee vielä huonompi olo ainakin minulle. Flunssa paranee itsestään, sopivaa liikuntaa kannattaa ulkona pitää.

Lähteet:
Oma tieto

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2009 - 21:41

mee sänkyyn lepäämään..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2009 - 00:16

Lämmin (ei kuuma) amme, vihreää teetä, johon sekaan hunajaa ja sitruunaa; unta palloon.
Äärimmäisessä tuskatilassa sauna, viina ja terva.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2009 - 08:31

Ei mitään hätää,ennen mustaherukka mehu teki hyvää,monet kuumeet ohitettu sillä,oma kokemus,lepääminen tekee hyvää,kuume tappaa pakteerit,ole sen jälkeen terve pitkän aikaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2009 - 09:10

Astma perussairautena, aikuisella henkilöllä 40 on jo korkea kuume.
Ota yhteyttä terveyskeskukseen / omalääkäriin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2009 - 10:39

Käänny lääkärin puoleen,astmaatikon ei kannata jäädä odottamaan,mitä seuraavaksi tapahtuu,tiedät tämän itsekkin.Olet varmaan saanut apua,parane pian.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2009 - 21:44

"Kullakkene" sulla sitten on tuo sairastelu ollut kiusana jo pitkään, mee oikein johonkin kunnon lääkäriin, ei niihin terveyskeskuksiin vaan oikein privaatti tohtorille, voisi ehkäottaa tosissaan asian, eikä vierittäisi liukuhihnaa!