Onko teillä tälläisiä mielitekoja,raakaa sipulia ruisleivän päälle,mie just tein ohuita sipulirenkaita ja kohta nautiskelen.

Avainsanat: sipuli.leipä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.03.2009 - 12:19

juu raaka sipuli myös minulla ja usein myös suola. joskus hernekeittoon omalle lautaselle täytyy kaataa enempi suolaa, ja kurkkujen ja tomaatin päälle. muuten en käytä suolaa juuri lainkaan. Ruisleivän päälle laitan punajuurisalaattia ja juustoa. se on herkkua koska harvemmin ostan kaupan salaatteja. enkä kylläkään itsekkään tee italian-ja punajuurisalatteja

Kysyjän kommentti

Minäkin laitan hernekkeittoon lautaselleni raakaasipuli silppua,terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.03.2009 - 11:28

nyt just ei oikein maistu mikään , kun sen verran tuo lentsu vaivan, että makuaistikin on poissa...se kyllä voiskin olla poissa vaikka vuoden, ois tuo painon pudotus helpompaa, kun ei tekis mitään mieli...toi on kyllä hyvää tuo sipuli ja leipä....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2009 - 11:30

Minulle tulee etikkakurkkuihin ja ketsuppiin joskus himo.Sekä suklaata joskus on pakko lähteä hakemaan, meillä ei yönyli suklaat säily , minä pidän siitä huolen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2009 - 11:35

Mustikkahillo, ah.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2009 - 11:37

Savukala, melkein mikä vaan käy. Viime syksynä Kuusamossa sain ekaa kertaa savumuikkuja ja nyt niitä tulee välillä etsitsittyä oikein kissojen ja koirien kanssa, korvikkeena sitten mutustelen esim. savulohta.

(nälällä ei ole mitään tekemistä tämän himon kanssa)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2009 - 11:53

No joo joskus tuotakin jos sipuli ei ole hirveän väkevää.
Raakaa inkivääriä sen sijaan lähes päivittäin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2009 - 12:01

Mulla on vaan nämä pantterikaramellit : ) ne on mun heikkouteni ja niitäkään en saisi syödä kun kuulema kuuluu ns,kiellettyjen listaan : ) mut salassa muutaman syön heikkonahetkenä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2009 - 12:05

Tottakai! Varsinkin punasipuli ja ripaus mausteita niin kyllähän on hyvää..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2009 - 12:21

On.Luonnonraikas Pandan lakritsi.Välillä himoitsen marinoituja valkosipulin kynsiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 29.03.2009 - 13:20

Kraavilohi ja musta sokeriton kahvi. Ja samainen lohi sipulipalojen kanssa sellaisenaan. Nam!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2009 - 13:49

ei sipulia.. mut mätiä tai kraavilohta.. tai banaania

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2009 - 13:51

Mielitekoja syntyy säännöllisin väliajoin; paistettu maksa (ehkä silloin puuttuu rautaa), raaka sipuli + tomaatti pieni pyöree ruisnäkkärin päällä + suola mustapippurirouhe, rusinat/pähkinät, kylmäsavulohi + näkkäri, kauraryynit + sokeri ja maito, lenkkimakkara ja sinappi, ja näit eri aikoina syntyvii mielitekoja tulee ja tulee aika ajoin kutakin, niitä sitten vaan toteuttaan, kaipa se elimistö tietää mitä haluaa/puuttuu, kun näitä tuotteita 'huutaa':)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2009 - 14:21

Hapankorppu ja pieni pyöreä näkkileipä on hyvää. Parasta ettei ota edes yhtä, sillä ei se siihen lopu. Niitä tulee syödyksi ainakin yksitoista.... parhaassa tapauksessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2009 - 14:42

tuttu himo.. olen lapsesta saakka syönyt sipulia ruisleivällä. Nam.. nyt vaan ei niin paljoa voi kunhenki haisee sit sipulista ja joudun töissä oleen ihmisä lähellä:(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2009 - 14:43

No kyllä vaikuttaa hyvin tutulta ja sitten siihen vielä vaikka keitettyä kananmunaa, niin hyvä tulee!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2009 - 18:02

Nautiskele. Itse paistan, raakana vain tomaattisalaatissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2009 - 08:17

Raaka valkosipuli,vällä täyy kuoria kynsi ja pistellä poskeen sellaisenaan,samoin yli kypsä gamanbert menee kuin leipä alas sellaisenaan ,koko paketti(harvoin löytyvää herkkua)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2009 - 14:16

Minäkin tykkään sipulista leivän päällä :-)