Mitä mieltä unicefistä! Meneekö apu sinne missä sitä tarvitaan??

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.03.2009 - 22:17

uskon vahvasti että menee.. on vuosien ajan toiminut hyvän asian puolesta ympäri maailmaa, että rauhallisin mielin lahjoitan vähästäkin :)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.03.2009 - 22:30

Menee kai se nyt sinne jos kerta on puhuttu siitä asiasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2009 - 22:34

en usko, keräysjärjetöihin. Välikädet ottaa osansa.. annan mieluummin suoraan tarvitsevalle

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 28.03.2009 - 22:53

Uskon että suurimmaksi osaksi menevät perille. Joskushan on jossain sotaa käyvissä maissa ollut ongelmia sen avun perille menossa, kun ovat ryöstäneet niitä avustusrekkoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2009 - 22:58

Toivottavasti.
Pari penaalia tuli vähän aikaa sitten ostettua ja niistä saadut rahat menee kuulemma kokonaisuudessaan hätää kärsiville.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2009 - 23:01

Eiköhän ne pääosin sinne mene mihin lahjoittaja uskoo ne lahjoittaneensa. YK:n järjestöllä kyllä tavan mukaan on aika raskas organisaatio asiaa hoitamassa ja senkin kulut meiltä tavalla tai toisella ryövätään.

fi.wikipedia.org/wiki/Unicef

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2009 - 23:06

Olen samaa mieltä veli vähäviisaan kanssa. Valtava ja tehoton organisatio hoitaa asioita kyllä näyttävästi. Halutaanko meille uskotella jotakin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2009 - 23:48

Haluan uskoa, että menee. Toivon ainakin ettei ole huijareita tässä yhdistystoiminnassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2009 - 04:35

kyllä mä uskon että menee..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2009 - 07:42

En ole enää vuosiin antanut avustusta millekään järjestölle, koska on ollut niin paljon väärinkäytöksiä, en luota enää mihinkään. Kirkon ulkomaan apu-keräyksissä ei varmasti väärinkäytöksiä ole (?) mutta olen kuullut, että kerätystä 10 eurosta yksi euro menee lopulliseen tarkoitukseen. Minne mahtaa joutua se 9 e?

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 29.03.2009 - 10:37

Aina on välikäsiä välissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2009 - 10:37

uskon sen menevän

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2009 - 12:42

Haluaisin uskoa,että menee,mutta kuka maksaa johtajien palkat.Kyllä ne rahat otetaan lahjoittajilta.Ikävä kyllä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 29.03.2009 - 17:11

Unicefin sivuilla on tietoa paljonko rahaa menee suoraan avustuskohteisiin ja paljonko on keräys- ja hallintakulut. n.80% keräysvaroista käytetään suoraan avustukseen, ja lisäksi 80% unicefin työntekijöistä tekee työnsä itse kentällä lasten parissa, eikä suinkaan ole tehotonta paperinpyörittelijää kotimaan konttorissa.

Ei Unicefin kaltainen organisaatio voisi saada noin korkean tahon kannattajia kuin esim. presidentti, jos se olisi huijausta. Miettikää itse, ja ottakaa selvää. Älkää vain otaksuko, ja uskoko pahaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2009 - 18:12

Upea järjestö. Menee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.04.2009 - 00:10

Olen nähnyt läheltä muutaman muun järjestön toimintaa. Järjestöt ovat erittäin monialaisia nykypäivänä, jolloin tiettyä kohderyhmää autetaan, mutta apu ei tule tasaisesti kaikille. Rahaa menee myös vähemmän tärkeisiin projekteihin, kaikki avustukset eivät ole kohdennettu kovin hyvin. Byrokratia on raskasta ja hidasta, jolloin kentällä työntekijöiden kädet ovat välillä sidotut.
Pienemmillä organisaatioilla voisi olla tehokkaampi ote auttamiseen.