Martat tai Martit,teettekö pullataikinan käsin vai koneella?Mie annan koneen alustaa.

Meillä tuoksuu kohta pulla,jahka taikina nousee,kaardemumma antaa ihanaa tuoksuaan.

Avainsanat: taikina alustus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.03.2009 - 11:53

Meillä leivotaan aina käsin, mies leivät ja minä pullat. Emme ole ajatelleetkaan yleiskoneen emmekä leipäkoneen hankkimista.

Kysyjän kommentti

Paras vastaus terveisin ,kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.03.2009 - 10:49

Koneella, koneella. Jos hauvani tykkäisi pullataikinasta, tekisin käsin ja saisi haukku putsata mun käpäläni sitten, mutta kun ei pieni tykkää...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 28.03.2009 - 10:56

Meidän Martti tekee koneella. Osti se meille leipäkoneenkin, muutaman leivän paistoi. Sitten keksi että sillä on hyvä tehdä pullataikina. No nyt on tavallinen yleiskone millä tekee - saa isomman taikinan kuin leipäkoneella. Ja hyviä pullia sillä syntyykin!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2009 - 11:01

vähän fiiliksen pohjalta, mutta kyllä yleiskoneella tulee parempaa, kun käsin tehtynä minulle ainakin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 28.03.2009 - 11:16

Jos tekisin pullataikinaa, tekisin sen käsin. Mutta kun en syö pullaa, ei tarvitse tehdä taikinaakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2009 - 11:32

Teen käsin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2009 - 11:38

Mie en ole Martta mutta toinen niistä, en tee pullataikinaa mutta miun Maikki kyllä tekee, hän taikina-asioissa maailman paras.

Lähteet:
Oma tieto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2009 - 12:01

Ranne ei kestä enää minkäänlaista alustamista joten koneella teen, harvoin kylläkin. Täälläpäin on yksi hyvä entisen meijerin lähimyymälä josta saat maailman parhaat valmiit pullat pakasteina. Sen kun vain sulattaa, kohottaa ja täyttää mieleisekseen. On muuten niin hyviä, että moni luullut itse tehdyiksi, ovat erilaisia kuin kaupasta saatavat samanmoiset.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2009 - 12:06

Se vähä mitä pullaa taloudessa kuluu ostetaan nykyään valmiina kaupasta.

Takavuosina kyllä tein käsin kunnes tuli kerran kehaistua kuinka puhtaaksi kynnenalusetkin siinä hommassa tulevat (varsinkin moottoriremontin jälkeen) , sain elinikäisen vapautuksen taikinanteosta ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2009 - 12:10

Koneella ensin ja loput käsin , kone on vanha ja väsynyt, pitäisi hankkia uusi Kenvood.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2009 - 12:15

Käsin teen leivät, pullat ja piirakat. Ei löydy meidän taloudesta mitään keittiökoneita, paitti kahvinkeitin vieraiden varalta. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2009 - 12:44

Minä teen käsin ja aion tehdä käsin niin kauan kuin kädet kestää. Konekin löytyy, mutta koska en mittaa aineksia, en voi saada sopivaa koostumusta kuin vaivaamalla taikinan käsin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2009 - 16:25

Käsin ilman muuta. Samoin kaikki kakkutaikinat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2009 - 18:20

Käsin tottakai. pitää saada näppituntuma asiaan, näin tulee hyvää pullaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2009 - 19:04

Itse alustan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2009 - 20:56

Ite teen,tulee parempi taikina.Ite en kyl pullaa syö,mut juhliin teen vedestä ni voi laktoosi intolerantikotki (joita mei suvus melkee kaikki) syödä.Sulolle (kissani) maistuu myös...mokomaki pulla varas =).

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 06.04.2009 - 16:30

Itse teen käsin