onko sellaista virtuaali säästöpossua olemassa??? lapseni kysyi sellaista

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.03.2009 - 10:17

en ole moisista kuullutkaan , mutta minä antaisin lapselleni ihan oikean säästöpossun ja opettaisin sinne säästämäänkin..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.03.2009 - 11:06

Musta kaikki pankkitoiminta on vähän sellaista virtuaalipossuamista. Esim. ei mun palkasta perittävä eläkemaksu mene oikeina sentteinä mihinkään odottamaan mun eläkkeennauttimisajankohtaa. Se oikea possu kiva ja kannustava, kun sitä voi ravistellakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2009 - 11:38

Virtuaalipossu ei tee säästämisestä todellista.Hanki pankista oikea säästölipas.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2009 - 11:47

Vastaan kysymykseen virtuaalisäästöpossu. Lapsen nimiin oma pankkitili johon voi tallettaa rahaa vaikka pankkitiskillä. Oppii pankkiasioita ja voi seurata tilinsä kehitystä. Tilimuodoksi en valitsisi käyttötiliä vaan säästötilin johon voi laittaa tai josta voi nostaa rahaa. Kasvaa korkoa päiväsaldon mukaan eikä kk:n pienimmän saldon kuten käyttötili. Se on sitten vuoden lopussa jännää katsoa paljon korkoa on tullut ihan itsestään.Uskoisin tuon olevan hyvää opettelua ja todellakin virtuaalista josta oli kyse. Voi tosin säästää vaikka sukanvarteen, mutta tililtä ei ole niin helppo ottaa rahaa.

Lähteet:
Virtuaali säästäminen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2009 - 12:46

Ruotsalaisilla on semmoinen virtuaalisäästämistapa, että kun maksaa kortilla, niin summa pyöristetään seuraavaan kymppiin ja erotus kilahtaa säästöön, ikäänkuin laittaisi kolikot pankkiin. En tiedä tarkemmin, mutta tämäntyyppinen järjestelmä armailla naapureillamme kuulemma on.

Lähteet:
Ruotsin sukulaiset