Mitä elämä on? (asiallinen teksti)

eliölle yhteisiä piirteitä

Avainsanat: elämä evoluutio vesi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.03.2009 - 08:06

* 1 Sisällys
o 1.1 Kappaleet
* 2 Aiheesta muualta
* 3 Mitä elämä on?
o 3.1 Elämän synty
* 4 Eliö
o 4.1 Eliöiden luokittelun historia
o 4.2 Luokittelu
* 5 Solu
o 5.1 Solun rakenne
+ 5.1.1 Aitotumallisen solun rakenne
+ 5.1.2 Esitumallisen ja aitotumallisen solun suurimmat erot
+ 5.1.3 Solukalvo
+ 5.1.4 Tuma
+ 5.1.5 Solulima
+ 5.1.6 Solun tukiranka
o 5.2 Soluelimet
+ 5.2.1 Kalvorakenteiset soluelimet
+ 5.2.2 Kalvottomat soluelimet
o 5.3 Solun toiminta
+ 5.3.1 Energian tuotanto
+ 5.3.2 Endo- ja eksosytoosi

Wikikirjastossa on tuollaisia aiheita. Lähtisikö niistä jutun juurta tehtävääsi.

Lähteet:
wiki

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.03.2009 - 09:21

eliölle yhteisiä pirteitä. Mieti itseäsi, olet eräänlainen eliö sinäkin. Kaikilla eliölajeilla on paljon yhteisiä tarpeita.

ravinnon tarve, lämpötila, happi, vesi,valo,aurinko,jälkeläisten tuottamine,sopiva ilmasto,määrätty elinikä,sopivat elinolosuhteet, passelit kanssaeläjät-omalaji tai muu jne.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2009 - 11:44

Elämä on ihana asia ja se tulee käyttää hyvin.Sananparsi "Elä kuin viimeistä päivää" on hyvä esimerkki.Elämästä pitää osata nauttia ja antaa myös muiden ihmisten elää omaa elämäänsä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2009 - 12:26

Vain elämää, ei sen enempää on kaikki tää koita ymmärtää...vain elämää....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2009 - 12:51

Hyvä kysymys. Minulle elämä on jatkumo: katselen maailmaa esi-isieni silmin ja kun minun katseeni sammuu, jatkavat lapseni katselua minun ja muiden esi-isiensä silmin. Elämä on katkeamaton ketju, tiettyjen dna-osasten kulkeminen läpi vuosituhansien.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2009 - 19:09

Historian virtaa lävitsesi virtaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2009 - 22:30

elämä on ainutlaatuinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.04.2009 - 22:47

Elät niin kauan kun hengität ja sydämesi lyö.