munpi kieli on helpompaa Ruotsi vai Englanti ???

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.03.2009 - 20:10

Ruotsi on helpompaa ollut itselleni mutta kyllä englannillakin pärjää. Ehkä ruotsi oli siksi helpompaa kun aloin lukea sitä ensimmäisenä vieraana kielenä jo ala-asteella ja vietin Göteborgissa (Västrä Frölunda) useita kesiä alle kymmenvuotiaana.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.03.2009 - 20:05

Minusta helpompaa on Englanti koska vauvatkin osaa sitä vähän esim. papa ja mama. Että silleen...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 27.03.2009 - 20:06

Eikö kannattaisi miettiä kumpi on tarpeellisempi. Minulle itselleni on ollut kummatkin kielet yhtä vaikeita. Kyllä ne oppii jos on kiinnostusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2009 - 20:10

Englanti helpompi oppia ja sillä pärjää kaikkialla toisin kuin jollakin ruotsilla.En oo ikinä pitäny ruotsinkielestä enkä oo sitä pahemmin tarvinnu ikinä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2009 - 20:21

mun mielestä englanti

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2009 - 20:31

Englanti on helpompaa oppia, johtunee varmaan siitä kun se on yleiskieli ulkomailla, sitä osaa useammat, Ruotsi ei niinkään ole kansaivälinen kieli.

Lähteet:
Oma tieto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2009 - 20:37

Helpompaa oppia on se kumpaan olet enemmän innostunut, molemmat kannattaa opetella ja mahdollisimman varhaisessa vaiheessa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 27.03.2009 - 20:55

Englanti helpompaa, koska se kiinnostaa enemmän. Ruotsia en muista sanaakaan, vaikka luin sitä kaksi vuotta enemmän kuin englantia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2009 - 21:13

Enkku on mun mielestä helpompaa, ruotsin open kanssa oli aikoinaan sellainen suhde, että tunteet oli samanlaiset molemmin puolin ja eikä enää sit natsannut tämä ruotsi.... mut nyt voisin kyllä opetella sitäkin puhumaan, mut enkulla pärjään kohtalaisen hyvin... jos ei muista sanoja ottaa kynän ja paperii ja piirtää : ))

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2009 - 21:30

Minulle ruotsi oli ja on yhä helpompaa, kuulin sitä jo lapsena, luin ensimmäisenä kielenä ruotsia, toisena saksaa. Englanti tuli kuvaan vasta lukiossa.
Ruotsinkielestä oli yllättävän paljon apua, kun aikuisena asuin puolitoista vuotta Norjassa. Norjaa ja ruotsia tarvitsen nykyäänkin, englannin taitoa kaipailen vain netissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2009 - 23:37

Ruotsi,toinen kotimainen ja sitä aloin ekaksi opiskella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2009 - 12:12

kunpikin ihan yhtä vaikeita, kun ei ole mikään kielipää ja noitakin puhun ihan sekaisin...mutta vältän puhumasta muulla kielellä kuin tällä turun...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2009 - 08:52

Englanti, se on helpoin kieli minkä olen opetellut. Oppitunteja antaneena esim. ruotsiin verrattuna on paljon helpompi.

Lisätty: 30.03.2009 - 08:53

Ruotsin kielellä pärjää kaikissa pohjoismaissa. Itsellenin on ollut suurta hyötyä sen kielen opinnoista, myös rahallisesti.

Lähteet:
kokemus