pureskelu??

Minä pureskelen kynsiäni ja haluaisin lopetaa, mutta en pysty. Olen kokeillut apteekista ostettua pahan makuista ainetta mitä laitetaan kynsiin, mutta se ei auta, koska puren niitä silti, jos lakkaan kynteni puren niitä silti ja aina kun teen päätöksen että nyt lopetan kynsien pureskelun jo muutaman tunnin päästä huomaan pureskelevani kynsiäni, se tapahtuu niin huomaamattomasti.Mitä siis teen??

Avainsanat: kynnet pureskelu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.03.2009 - 17:00

Jos se aine mitä kynsiisi laitoit oli pahan makuista, niin miten silti voit pureskella kynsiäsi huomaamaattomasti/ehkä tarkoitit huomaamattasi?

Syitä voi olla monta; tylsistyminen, stressi, hermostuneisuus, tms. joten perussyy olisi ensin selvitettävä, ehkäpä terapian kautta viime tingassa, jos ei itse osaa analysoida, miksi tämä tapa on jäänyt itselle.

Kynsiä pureskelemalla, kun niin lyhyet kynnet, että sormenpäät paistaa alta, tekee mahdolliseksi se, että sormenpäät ja kynsivallit tulehtuvat, märkivät, ovat bakteeripesiä, yms. kynnethän ovat ihmisellä sitä varten, että suojaavat somenpäitä.

Jos ei tosiaan apteeki, oman analysoinnin kautta selviä syy/pysty lopettamaan, niin ehdottaisin etsimään tosiaan syitä syntyjä syvemmältä terapian kautta... tämähän riippuupi tietty taas iästäsi, jne., jossain ikävaiheessa ko. tapa on ihka ohimenevä episodi..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 27.03.2009 - 16:59

Käy kurkkaamassa googlessa hakusanalla kynsien pureskelu. Sieltä löytyy osoite videoon jossa vinkkejä miten lopetetaan kynsien pureskelu. En ole katsonut mitä sisältää. Mutta jos et ole vielä kokeillut, niin kannattaa yrittää, eihän se ota jos ei annakkaan.

Lähteet:
google

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2009 - 18:04

Jos todella haluut lopettaa kynsien pureskelun niin siitä sun täytyy itsesi kanssa tehdä sovinto, minä purin ihan verille kynteni kakarasta asti 20 vuotiaaseen asti kunnes yks komee poika sanoi minulle, että on sulla kauhean näköiset kynnet, siihen loppu mun kynsien pureskelu....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2009 - 18:09

Tarjoustalosta W7-nimistä, halvinta kynnenkovettajaa, maksaa 2, 5 euroa. Sen verta kovettu, et ainaki loppuu kynsien järsiminen saman tien. Kynsistä tulee kauniit.

Lähteet:
Luvin nestistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2009 - 18:15

Ei voi mitään,rakkautta ja terapiaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2009 - 18:18

kokeile tuota koiran neuvoa ja vielä, että laita sitä apteekin ainetta usein, se ei auta jos käytät sitä kerran päivässä, koska peset käsiäsiä usein niin se liukennee pois, joten jatkuvasti käytettynä ja aina kun laitat kynnet haimpaiden väliin, niin ennen jo kun puraset lisää sitä ainetta...kyllä se siitä , kun vain muistat käyttää sitä usein....

Lähteet:
oma ajatus opastus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2009 - 18:38

Veli kokeili sitä apteekin (kynnel?) ainetta mutta vaikutus oli päinvastainen - hän piti aineen mausta. Kotona ollessasi voit kokeilla tuttia, tutti kaulaan ja heti suuhun kun sinne on menossa sormi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2009 - 18:49

Mietihän, mitä kaikkea skeidaa niissä sun kynnenalusissasi syöpöttelet?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 27.03.2009 - 19:32

Jos mikään muu ei auta, pistä puuvillasormikkaat käsiisi. Pidät niitä aina, kunnes huomaat, että on loppunut se kynsien työntäminen suuhun. Se nimittäin loppuu, kun et voi hanskan läpi purra niitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2009 - 13:40

Toi koiran vastaus oli hyvä, täällä kun kirjoittelee myös yksi kynsien pureskelija. Nyt olen kylläkin pitänyt taukoa ihan pakolla ja kynnet ovat pikkuisen kasvaneetkin. Minulle auttaa se, että viilaan kynnennysät ja laitan kirkasta lakkaa, joten en sitten saa samalla tavalla otetta kuin rosoisesta kynnestä. Mutta tuota W7:aa kannattaa tosiaankin kokeilla. Missähän on lähin Tarjoustalo savossa....?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 28.03.2009 - 17:01

Ei ulla auta vaikka mun kynnet olis miten kovat tahansa, joten koiran neuvo oli huono

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.03.2009 - 14:36

Kynsien pureskelu on periaatteessa sama asia kun nuolisi vessanpöntön reunusta... ...