Onko mikroaaltouuniruoka epäterveellistä? Tuleeko ruokaan jotain elimistölle haitallista säteilyä?

Olen harkinnut lopettaa mikroaaltouunin käytön, koska epäilen sen säteilyn olevan vaarallista.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.03.2009 - 13:30

Ei se sen vaarallisempaa ole kuin liedellä kuumennettukaan.
Pannulla kun poltat lihapiirakan kunnolla niin se hiili on paljon vaarallisempaa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.03.2009 - 13:09

Tuskin vaarallista,nehän olleet kauan markkinoilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2009 - 13:14

olemme muutenkin monenlaiselle säteilylle alttiina koko ajan ,,käytä vain huoletta microaalto uunia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2009 - 13:27

Jos värkkis on kunnossa, ei mitään vaaraa ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2009 - 13:39

Ei se ole vaarallista , nestemolekyylit siinä toisiaan hankaa ja sun ruokasi lämmittää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2009 - 14:42

ei se vaarallinen kapistus ole. itse tykkään silti et kaikki ruoka on parempaa liedellä tehtynä :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2009 - 15:24

ei ole päin vastoin ruuan vitamiinit pysyvät tallella, kun ruoka ei kypsy tuntitolkulla liedellä, niin edellyttäen , että teet siinä ruuan alusta loppuun..silloin on säteily vaarallista, jos se poltaa kättäsi, niin siinä on vuoto, joka on aikas harvinaista mikroaaltouuneissa....mutta jos niin käy, niin huoltoon koko kapistus sitten vain..

Lähteet:
oma kokemus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2009 - 15:27

Jos ruoassa on jotain säteilyä, on se tullut siihen jo ennen mikrouuniin laittoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2009 - 18:28

Erittäin terveellistä, lämpösäteilyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2009 - 18:36

Eiii minusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 27.03.2009 - 19:00

Vaarattomia kapistuksia ovat. Olen käyttänyt mikroaaltouunia jo kauan, eikä siitä mitään havaittavaa harmia ole tullut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2009 - 10:13

ei kai uudemmat versiot vaarallisia ole.. jos on jokin ikivanha, se kannattaa vaihtaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2009 - 10:28

Ei se säteily ole sen vaarallisempaa kuin sekään säteily, joka jatkuvasti pommittaa kehosi läpi. Avaruussäteilykin on vaarallisempaa ja silti me vain pysymme hengissä vaikka sitä saamme 24/7. :)