Oletteko koskaan ajatelleet elämän tarkoitusta täällä maan päällä? ja sit sitä miten sen jälkeen kun meitä ei enää ole täällä?

Et missä sit elämme, synnymmekö uudestaan? minulle on välillä tullut tämä mieleen. ja sitä myös pohtivat omat lapsenikin. kun kysyvät minulta on kyllä sanottava jokin vastaus.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.03.2009 - 12:27

Kai kaikki tuota miettii useinkin elämän aikana. Uskonpa että kerran täällä vaan ollaan, eikä uudelleen voi syntyä. En ole hindu tms., jotka uskovat reinkarnaatioon, että syntyisimme uudelleen vaikkapa lehmäksi tai linnuksi. :) Joskus varmasti maapallo autioituu ja kuolee, kaikki elämä kuolee aina lopulta.

Kysyjän kommentti

KIITOS TÄSTÄ VASTAUKSESTA KAVERI.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.03.2009 - 12:17

kyllä minäkin olen asiaa pohtinut

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2009 - 12:19

Onhan tuota tullut aikoinaan pohdiskeltua, mutta eipä tuohon vastausta ole löytynyt. Syntymän ihme on enemmin kuin lottovoitto (todennäköisyys että se olet juuri sinä) ja loppulaskenta on jo silloin alkanut. Molemmat ovat normaaleja asioita. En haluaisi yksin jäädä tänne pallolle. Vaikea selittää lapsille riippuen tietysti iästä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2009 - 12:20

Joka päivä. Jännitystä ei ole, olen valmis.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2009 - 12:24

Joskus panee pohtimaan tätäkin asiaa. Alamaissa ollessa tuntuu ettei ainakaan meikäläisen elämällä ole mitään merkitystä tai tarkoitusta. Kait kuitenkin on, kun kerran tänne on syntynyt. Jossain vaiheessa ajattelin, että synnymme jossain muodossa uudelleen, mutta ehkä sielumme kuoleman jälkeen vain siirtyy johonkin aineettomaan olotilaan ja on hyvä olla. Sen helvetin kokee jo täällä eläessään kuka milläkin tavalla. Niin, että kannattaisi tehdä vain niitä hyviä tekoja toinen toisillemme.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2009 - 12:38

Noita pohtiessaan (turhaan) on moni muukin tullut pöpiksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2009 - 14:18

en ole.. mä vaan elän mun elämää ja tärkeintä on että ollaan täällä ei sillä väliä minkä takia..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 27.03.2009 - 15:23

Olen joskus nuorempana tyttönä miettinyt näin ja tallentanut sen vihkooni:

Elämän kulku on niin erikoinen,
ettei alkua uskottaisi,
väliä ymmärrettäisi ja
loppua hyväksyttäisi.

No, näin aikuisena... ei tuossa ole päätä eikä häntää!

Lisätty: 27.03.2009 - 15:49

Joskus tuli se tanskalainen ohjelma niistä entisistä elämistä jossa uudesti syntynyt hybnoosin avulla muisteli aiempaa elämäänsä. Sitten tämä henkilö vietiin samaiseen paikkaa - ja kas - tunnu paikkahan se oli. Kai se sitten on mahdollista ja hiljattain kävi Riivatuissa Taloissa ilmi että eräs heistä tutkijoista oli aiemmin elänyt tallirenkinä siinä kummitustalossa.

Lähteet:
Oma runosuoni

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 27.03.2009 - 15:25

en ikinä enkä aijokkaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2009 - 15:30

miettinyt, mutta en saanut vastausta, kyllä uskon että myöskin jossain muodossa uudelleen synnytään. mutta .minne ? kenpä tietäis ken arvaisi huomisen..lalaa ...

Lähteet:
oma miete

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2009 - 15:46

On tota välil tullu mietittyä,et joskus mieki kuolen ja mitä sit tapahtuu sen jälkee...hetken pääst alkaa pelottaa ja pakko siirtää ajatukset muualle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2009 - 18:33

Elämän tarkoituksesta lainaisin Dalai Lamaa:Noh,tietenkin auttaa toisia.Udelleen syntyminen on minulle selvä asia,Osa meistä syntyy oman perheen(suvun keskuuteen) uudestaan ja osa manan majoilta pitää perheestään huolta,vieraillen tarpeen tullen varsinkin Kekrinä ja muinakin pyhä päivinä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2009 - 18:37

Joops.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 27.03.2009 - 18:57

Elämän tarkoitus, lisääntykää ja täyttäkää maa. Ei kai meillä muuta tarkoitusta ole. Kuoleman jälkeistä elämää en ole miettinyt, enkä mieti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2009 - 20:40

yksi elämä :) elän sen mukaan :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2009 - 10:30

Vain yksi elämä täällä maan päällä. Pohdin itsekin aikoinaan paljon tuota asiaa kunnes löysin vastauksen. Älä vain kysy minulta mikä se vastaus oli; jokaisen on löydettävä omansa. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2009 - 18:43

On päiviä joina pallo on enemmän hukassa kuin tavallisesti, yleensä sitten seuraavana onkin jo vähän selkeämmät näkymät.