onko suomessa kallista sairastaa ? Onko järkeä ottaa sairasvakuutus mahdollisten kulujen korvaajaksi ?

Avainsanat: sairaus sairasvakuutus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 27.03.2009 - 11:22

Olen onnekas, kun en sairastele, joten minulle ei ainakaan ole kallista. Mutta sairauksista riippuen, joillekin voi olla. Ja kalliiksi tulee, jos käyttää aina yksityislääkäriä. Ja lääkkeet voivat maksaa paljonkin. Lasten kohdalla ainakin vakuutus olisi paikallaan. Aikuinen ei taida sitä saada, jos sairastelee jo paljon.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.03.2009 - 11:37

En tiedä,olen ollut leikkauksessa,ohitus,eikä ole mitään vakuutuksia,eli ei ole kallista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2009 - 11:43

Työssä ollessa sv-maksu jos palkasta peritään, saapi sairausajan palkan ja 2kk sv:n jälkeen s-päivärahaa jonka Kela korvaa työnantajalle. Jos ottaa oman sairausvakuutuksen, kannattaa ottaa tietty silloin ku vielä terve ja mahd nuorena, vrt. hyöty. Julkisessa terveyden- ja sairaanhoidossa Suomessa asiakas itse maksaa vain murto-osan hoidostaan,hoitopäivämaksu lie n.26e asiakkaalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2009 - 11:49

Minulla on vanha sairauskuluvakuutus. Ja tarvetta on ollut. Pitää muistaa että korvaukseksi tulee se mikä on vakuutusmaksun ja korvauksen erotus. Varaa siellä on vielä > 50 000€ ennen 70 ikävuotta.Omavastuu 46€.Mikäli uuden sairauden korvausmäärä ylittää tuon niin omavastuuta ei ole.Hyvin on toiminut tosin en tiedä saako enää nykyisin noin hyvillä ehdoilla. Suosittelen kääntymään vakuutusyhtiösi puoleen.

Kallista on sairastaa ilman vakuutusta.Käytän tuon vakuutukseni turvin yksityisiä terveydenhuoltopalveluja. Saa ajan nopeasti

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2009 - 12:24

Sairastaminen on ikävää, mutta aina selviää, kamppaillan edelleen hyvinvointiyhteiskunnan puolesta, vaikka jykä asetta kapuloita rattaisiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2009 - 14:22

Ehdottomasti kannattaa otta vakuutus.Demarit ovat rapauttaneet koko julkisen terveydenhuollon ainakin isoissa kaupungeissa. Edes perusterveydenhuolto ei toimi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2009 - 15:48

kyllä kannattais, olin yrittäjänä ja , kun en ollut pahemmin koskaan enen sairastellut niin en sitä ottanut, mutta sitten yks ja kaks kertaa ollut todella sairaana, nin kyllä siitä vakuutuksesta ois ollut nyt apua, joten jos vaan sen pystyt ottamaan niin ota ihmeessä..se korvaa sairaspäivä tulojasi, jotka laskee, kun olet pitkällä sairaslomalla..

Lähteet:
oma mieli pide

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2009 - 10:32

Voisin sanoa, että ei tarvitse ottaa sairausvakuutusta sen takia, että meillä on ilmainen terveydenhoito, mutta totuus on kyllä se, että hoidon tason ja tarpeen tyydyttämiseksi kannattaa ottaa se vakuutus.