Miksi jeppe juo?

Avainsanat: jeppe juo

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 27.03.2009 - 09:58

Jeppe juo, koska Jepellä on jostain syystä paha olo.

Lisätty: 27.03.2009 - 10:07

Ei vain pidä ihmetellä miksi Jeppe juo, vaan kysyä voiko olla millään tavalla avuksi.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 27.03.2009 - 10:08

Katsoin aikoinani sen näytelmän, Heikki Kinnunen pääosassa, mutta en yhtään muista miksi jeppe joi. Nämä tämän päivän jepet juovat varmaan siksi, että elämällä ei ole heille mitään annettavaa (omasta mielestään). Työttömyyttä, avioeroja, lasten menetystä, asunnottomuutta ja muuta kurjuutta. Pulloon on hyvä hukuttaa surut ja murheet, eikä muista ajatella elämän kurjuutta. Jonkinlainen helpotus siis heille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2009 - 10:16

Jepestä on kauhen kiva juoda,se ei voi lopettaa ,kun se pelkää ,että tulee rapula.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2009 - 10:30

no jeppe juo tietenkin siksi kun sillä on kova jano. pitkän lenkin jälkeen janottaa sitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2009 - 10:41

Jeppe on varmaan juoman suurkuluttaja, ja purkaa pahaa oloaan siihen kun ei kestä elämää selvinpäin : (

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2009 - 10:52

Jepellä on ongelma nimeltä alkoholi johon syyt on syvällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2009 - 11:55

Miksi Jeppe juo? on klassinen kysymys, jota esitetään niin perhepiirissä, kaveripiirissä, kuin yhteiskunnallisena ilmiönäkin. Vastausta ei ole olemassa. Alkoholisti on alkoholisti lopun ikäänsä, vaikka sitten raittiinakin. Alkoholistiksi voi pahimmillaan syntyä, mutta typerä on se joka ahkeralla harjoittelulla saattaa itsensä tuohon sairauden tilaan. Päätös raitistua voi tulla vain henkilöltä itseltään, tukijoukkoja on esim. AA ja A-klinikka, vertaistuki paras. Alkoholistia ei voi rakastaa terveeksi, taistelu henkilöhohtainen ja aina oma valinta, ympäristön syyllistyminen ja syyllistäminen ei auta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2009 - 12:25

Jeppe juo, kun sitä on sorrettu joskus ja sillä on niin kurjaa. Jeppe juo siksikin kun sillä saa hallittua mukavasti läheisiään ja syyllistää heitä.

Jeppe, herääätyyys!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2009 - 12:28

Janottaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2009 - 13:35

taitaa jeppe olla nykyään suomessa naispuolinen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2009 - 14:28

Jepellä on heikko luonne.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2009 - 15:55

jeppelle on jano..joskus se lopuu isokin jano, sanoi eräs vanhenman puoleinen juoma veikko, kun juomasta loppui..

Lähteet:
oma mieli pide

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.04.2009 - 18:51

pakotie ja tekosyy päästä irti vastuista ja velvotteista jotka tuntuvat ylivoimaisilta

Lisätty: 04.04.2009 - 01:23

Vanhan klisee on, että miksi Jeppe juo. Tämä Holmbergin näytelmään liittyvä klisee kuitenkin kertoo totuuden: hän juo, koska hän on menettänyt tai ulkoistanut elämänhallintansa ja juopottelu on kivaa. Hän on oppinut avuttomaksi.

takkirauta.blogspot.com/2008...rkkaa.html