Oletteko menossa lasten kanssa virpomaan? Miten meni perinteikäs virpomisloru ja pitääkö teidän mielestänne lapsien pukeutua!?

Avainsanat: pääsiäinen virpominen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.03.2009 - 09:23

meillä on käynyt virpojia, onko se nyt viikonloppu vai milloinka se nyt on? autakee..? meillä täältä kylältä naapurin lapsia käynyt ja lastenlasten ovat virponeet, nyt pitääkin ostaa munia ja nanoja kotiin varuiksi...vimevuona oli pikku vilma 2..v ja pikkunoidaksi pukeutuneena, kyllä nää pikkunoidat ovat kaikki olet pukeutuneena...

Lähteet:
omat näkevät silmät

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.03.2009 - 09:22

Odottelen jos joku tulisi virpomaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2009 - 09:26

Meillä käy joka vuosi virpojia ja virpomispäivä on tänä vuonna 5. 4. ovat yleensä noidiksi tai noitien kissoiksi pukeutuneet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 27.03.2009 - 09:38

En ole ikinä käynyt virpomassa itse, ei käy lapsen lapset. Ei kuulu perinteisiimme. Ja loru alkoi jotenkin seuraavasti: virvon varvon tuoreeks terveeks .........

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2009 - 09:47

Luultavasti,vaan valmistan tyttärenpojan reisuun ja nuorin poikani saa eno-miehenä lähteä mukaan.

Lisätty: 27.03.2009 - 09:49

Virvon varvon tuoreeks terveeks,tulevaks vuodeks,vitsa sulle palkka mulle.Annatkos munan vai kanan.
Noita vaatteet päälle ja pisamia kajalilla poskille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2009 - 10:37

kyllä virpojia on täälläkin päin aina liikkunut. minunkin tytöt aikonaan piti noidiksi pukea ja naama värjätä. tämä on karjalainen perinne. minun piti siksi pienenä virpoa isäni ja äitini. runo meni jotenkin näin. VIRVON VARVON VITSASELLA KASTAN KOIVUN OKSASELLA,TUOREEKS,TERVEEKS ISON TALON EMÄNNÄKSI. SULLE VITSA MULLE PALKKA.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2009 - 12:06

Virvon varvon vitsasella, tällä pajun oksasella, rikkaaks, rakkaaks, tuoreeks, terveeks, tulevaks vuodeks. Sulle vitsa, mulle palkka.
Ekan poikasen kanssa käytiin sukulaisia ja tuttavia virpomassa, muitten kanssa ei. Enkä oikein diggaa itsekään enää koko juttua, kun se oikea ajatus tuntuu puuttuvan taustalta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2009 - 12:31

Emme.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2009 - 18:51

Tässä yksi hauska ekana: Virvon varvon vitsan teille kanan kankusta munat meille, Ja sitten minun keksimä, Virvon varvon tässä vitsa ja ahmasen pääsiäis munan sen koko on pitsa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 02.04.2009 - 18:29

Lorut ovat ihan oikein, paitsi, että pääasia tuntuu jäävän aina pois:Jumala sinua siunatkoon.
Ja sitten se ihmejuttu:miksi pitää olla noidaksi pukeutunut? Noidalla on ihan muut konstit, kuin pajunvitsa ja siunauslorut. Virpojalle kuuluu kauniit vaatteet ja iloinen naama. Pienikin lapsi osaa toivottaa kivalle tädille Hyvää Pääsiäistä ja se tuttu täti kyllä ymmärtää mistä on kyse. Vieraille oville ei kai kukaan lapsiaan päästäkkään.
Nimimerkki: mukana kulkija

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 05.04.2009 - 09:36

Eikö Ole sellainenkin runo, mikä alkaa näin: Virvon, varvon tuoreeks terveeks, tulevaks vuodeks, vitsa sulle, palkka mulle.

? Mutta, olen kuullut joltakin, että tämä runo olisi vielä piempi....?

Lähteet:
Naapurin mies.