Lainaisitko rahaa Suomen valtiolle, jos saisit siitä kunnon tuoton? Minkäs suuruinen sen tuoton pitäisi olla?

Valtion velka kipuaa koko ajan suuremmaksi. Seuraamme siis USA:n mallia.

Avainsanat: valtion velka säästäminen laina

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.03.2009 - 08:47

kyllä jos olis määrätön määrä euroja, ja saisn niin hyvän tuoton, että nillä jo eläisin..mikä ois tuoton summa tätä mietin, mutta se vois joka tapauksessa olla sidottuna nousevilla koroilla, ja tarkastukset tehtäisin vähintäin 3 kk välein...ilman mitään korko kattoa, ...tämä on niin utopiaa ..joka ei kohdallani koskaan toteudu....että ei ole onneksi sijoitus ongelmia..huh nyt jo miettimisestäkin tuli hiki..lainasta valtiolle...

Lähteet:
mietintää

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.03.2009 - 08:40

Olen ostanut aikoinaan valtion obligaatioita, siitä on kyllä aika kauan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2009 - 08:58

Kyllä lainaisin.Tuoton pitäisi olla 2,5 %.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2009 - 09:01

Kyllä, mutta en alle viiden prosentin tuotolla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2009 - 09:21

Ennen talon rakentamista oli valtion obligaatioita,nyt en osta,lainaa vielä vähän jäljellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 27.03.2009 - 09:34

Voishan sitä lainata, jos ois mistä lainata. Tuotto pitäisi olla vähintään 3 %:n luokkaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2009 - 11:40

Asiaa sietäisi harkita. Tuotto pitäisi tänä päivänä olla noin 5%, jotta pitkäaikainen lainaus kiinnostaisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2009 - 12:32

Kyllä,4-5% riittää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2009 - 12:37

En pitkäaikaista lainaa. Katsotaan mihin suuntaan talous edistyy ja kuinka korkojen käy. Tuotto muutaman %:n kymmenyksen suurempi kuin vallitseva korkotaso.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.04.2009 - 01:28

Ensin pitäis olla mitä lainata ja sitten sillä lainalla pitäis olla joku tuottotakuu