Oletteko saaneet allergia reaktiota,jostain lääkkeestä,tai ruoasta?

Avainsanat: lääke reaktio

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 27.03.2009 - 09:47

Olen saanut pari kertaa anafylaktisen sokin lääkkeistä. Toisen särkylääkkeestä ja toisen nukutusaineesta. Myös mäkäräinen aiheutti erään kerran pahan reaktion.

Kysyjän kommentti

Paras vastaus,terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.03.2009 - 07:29

Olen saanut allergisen reaktio eräästä pistettävästä särkylääkkeestä mut nimee en muista... kauhea ihottuma tuli ja rupes ahdistamaan henkee mut onneks apu oli lähellä kun se pistettiin sairaalassa niin sain heti sit allergialääkkeen. Ja sit kotona ihmettelinpaljon myöhemmin kun aina oli paha olo ja vatsa kipee, niin se tuli yhdestä lääkkeestä jonka jouduin sit vaihtamaan toisenlaiseen. Mut ruuasta en ole saanut mitään reaktioita, vielä ainakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2009 - 07:55

Olen saanut penisiliinistä pahan reaktion, pähkinöistä olen joutunut sairaalaan vuorokaudeksi saatuani niin pahan allergia reaktion, yliherkkyydet on otettava vakavasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2009 - 07:59

sulffa pistää hengen vinkuu, ja yksi sellainen lääke jota käytettiin joskus ainakin suonen vetoon ja lihas kipuihin...kiivit, alkaa turpoamaan suu ja kieli menee rikki...sitten on lääkkeitä ja ruoka-aineita joita en voi sappivian takia syödä....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2009 - 08:01

mulle tuli Duact-nimisestä lääkkeestä pientä ihottumaa.. mut en oo allerginen millekään ruualle

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2009 - 09:00

Olen allerginen nikkelille ja ruoasta saatavalla raudalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2009 - 09:13

Reilu maidon nauttiminen kuivattaa kylkiä, alkaa kutiamaan.
Pahin allergiakohtaus tulee kuitenkin pujosta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2009 - 09:17

Maitoa en juo,muuten en saa mitään reaktioita

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 27.03.2009 - 09:28

Lääkkeille en ole allerginen, mutta muita aineita on pilvin pimein, joille olen. Tulisi pitkä lista jos kaikki tässä luettelisin. Ihottumaa ja nuhaa yleensä aiheuttavat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2009 - 11:00

Olen allerginen tiettyjen eläinten hilseelle,ja eritteille kuten myös joillekin heinäkasveille, mutta en tietääkseni millekään ruualle tai lääkkeelle. Tosin antibiootti erytromysiini ei pysy sisällä.

Lähteet:
Omia toteamuksia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2009 - 12:10

Penisilliini ja sen johdannaiset. Urtikaria ympäri nahkaa, kieli ja kurkku turposi, horrosmainen olotila. En päässyt sairaalaan kun en jaksanut puhelimelle asti (n.20v sitten) Lääkkeissä ei siedätyshoitoa ole, seuraavalla kerralla reaktio aina pahempi. Kolmisen päivää kesti toipuminen. Hapenpuutetta saatto kyl tulla kjäh kjäh

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2009 - 12:34

joskus menneisyydessä kananmunasta, selvisin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2009 - 15:57

Pienen ei ollu mitää paitsi amorion (mikä lie lääke aine tai lääke),mut nyt vanhemmite tullu koko ajan vaa lisää ja lisää.Korianteri,persikka,banaani,hasselpähkinä,mustaherukka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2009 - 18:55

Olen saanut allergia reaktion minun rehtorista ja opettajan haisevasta sukasta. Ja joskus kun opettaja pierasee pyörryn.