Sähkönsäästökampanja?

Lauantaina 28.3. on kansainvälinen sähkönsäästökampanjatunti. Aiotteko sammuttaa valot klo 20.30 tunniksi kuten esim. Nokian pääkonttori ja Sanomatalo tekevät?

Avainsanat: ympäristönmuutos sähkönkulutus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.03.2009 - 19:16

Minä lupasin jo saunoa kynttilänvalossa. Muistelen juttua vuosien takaa, jolloin oli sähkökatkos jossain Ameriikan suuressa kaupungissa. 9 kk kuluttua oli synnytyslaitoksilla ruuhkaa. Kun ihmiset eivät päässeet elokuviin niin he keksivät jotakin muuta tekemistä.

Mitenkähän mun käy?

Kysyjän kommentti

Toivottavasti kävi hyvin saunassa kynttilän kera, ettei niin kuin minulle kerran nuorena. En yhtään ajatellut, että kuumassa saunassa kynttilä sulaa vauhdilla ja tali on tosi! vaikeaa saada lauteista irti ;)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.03.2009 - 19:17

Onhan se oltava talkoissa mukana mikäli ollaan kotona. Liekö sillä energian säästön kanssa mitään tekemistä, mutta onhan se kannanotto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2009 - 19:20

No yritetään edelleen...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2009 - 19:22

Jos jättäisi sähkösaunan käytön väliin, sillä kiuas (3600W) verrattuna yhteen hehkulamppuun (60W tai alle), niin voisi olla parempi vaikutus .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2009 - 19:27

taidan kanssa saunoa kynttilänvalossa, mutta ei pelkoa..niinkuin lennu kertoi.. , että tyksissä olisin äitiyspolilla, tai sitten ois kyllä suuri ihme...juu kyntilän valossa silloin tunnelmoidaan...ja lämmitetään myös tuo piha sauna , joka lämpiää puilla...

Lähteet:
oma säästö sähkölle

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2009 - 19:33

Minä kans ajattelin sammuttaa valot ja kylpee kynttilänvalossa niinkuin aikaisemminkin olen sanonyt...niin romanttista se sit on...hih

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2009 - 19:35

Mietin vain, että jos tämän kaltaiset temput saavuttavat todella laajaa suosiota, niin mitenköhän sähkölaitokset onnistuvat tasaamaan verkon kuormituksen niin hyvin, ettei sähköverkkoon tule haitallisia jännitepiikkejä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2009 - 19:40

Joo mie voin katkaista kaikki virrat pois. Mulla agrikaatti. Nou ongelmaa. Tuo olis kyllä hyvä idis mennä saunaan lyhdyn kera, kynttilä saattaisia sammua, ois se niin kovaa saunomista meinaan. Loput saatte jättää mielikuvituksen vietäväksi, hih.hih.

Lähteet:
Oma tieto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 26.03.2009 - 19:47

Onhan sitä istuttava kynttilän valossa silloin. Osallistuminen vaikka olisi pientäkin rauhoittaa ainakin omaa mieltä.
Lennulle ja cibylle tiedoksi: Minulla se olisi vielä suurempi ihme, kun ei sitä miestäkään ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2009 - 20:52

Voihan stä istua pimeessä,ilman minkäänlaista tulta,vois olla rauhoittava kokemus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2009 - 21:42

Ehdottomasti,aloitettin jo maanantai-iltana miehen kanssa polttamalla illalla pelkkiä kynttilöitä olkkarissa.(täytyy kyllä tunnustaa,että jalkalappu oli mennyt rikki)irrotin myös kaikki joutavat jatkojohdot seinästä ja lauantaina illalla kaikki valot pois.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2009 - 23:32

En

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2009 - 08:51

Aion ehdottomasti. Vaikka sen vaikutus on lähes minimaalinen globaalisti ajateltuna, se on silti kannanotto. :)

Menen lasten kanssa katsomaan ulos miltä näyttää kun valot sammuvat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2009 - 09:26

Sammutan valot,mutta aion katsoa telkkaria.