voinko elintarviketta myydä alennuksella viimeisen käyttöpäivän jälkeen?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.03.2009 - 15:21

Elintarviketurvallisuusviraston (EVIRA) mukaan:
Viimeisen käyttöpäivän jälkeen elintarviketta ei saa enää myydä eikä käyttää eikä käyttää myöskään myytävän tai tarjottavan elintarvikkeen valmistuksessa.

Lähteet:
www.evira.fi/portal/fi/elint...jankohta_/

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.03.2009 - 15:16

mikäs sen estäisi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2009 - 15:18

ei niitä saa enään viimeisen käyttöpäivän jälkeen myydä...

Lisätty: 26.03.2009 - 15:21

munkille tiedoksi, kun kysyit mikä sen estäis niin laki..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 26.03.2009 - 15:21

Viimein myyntipäivä on todellakin viimeinen myyntipäivä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2009 - 15:26

Viimeinen myyntipäivä on todellakin viimeinen päivä jolloin tuotetta saa myydä. Vähän väljempi tulkinta onkin sitten "parasta ennen". Siitähän on lehdissäkin ollut puhetta, esim. Stockmannin lihapullat ja muut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2009 - 15:31

Olen joskus käyttänyt kun vain päivän myöhässä siitä myynti päivästä ei haittaa. sitä voi silti vielä syödä hyvällä omalla tunnolla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2009 - 15:33

ei mun mielestä saisi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2009 - 15:44

myydä ei saa, eikä kauppa saa niitä edes ilmaisin antaa.
jos sinulla o kaappiin jäänyt jotain "vanhenemaan" toki saat sen käyttää, vastuu on oma.
näkö- ja hajuaisti käyttöön.
on paljon tuotteita jotka ovat aivan käyttökelpoisia vaikka viimeinen käyttöpäivä onkin jo mennyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2009 - 18:16

Ei