mitä ajatuksia herättää teissä nuorten huumeiden käyttö? Tai huumeiden ja päiteiden seka käyttö?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.03.2009 - 12:33

Huolestuttaa tietenkin. Nuorella on enemmän sitä kokeilunhalua kuin järkeä ja ne huumeet tahtovat viedä ihmisen kokonaan. Se maailma onkin sitten kova, raaka ja surullinen. Sekakäyttö lisääntynyt huimasti. Kaiken kaikkiaan olen hyvin huolissani Suomen nuorista tällä hetkellä. Tarvitsevat apua, tarvitsevat vanhempien ja muutenkin aikusten tukea sekä KASVATUSTA.

Kysyjän kommentti

HYVÄ VASTAUS. KIITOS SIITÄ KAVERI.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.03.2009 - 11:50

Olen huolissani sellaisista nuorista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2009 - 11:53

Huumeet ovat yksi mailman kamalimpia asioita! Toivoisin ettei kukaan niitä käyttäisi! Aiheuttaa paljon pahaa ja surua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2009 - 11:56

Kokemusta on sellaisista : ( surullista.... voi kun nuoret ymmärtäisivät pysyä erossa sellaisista aineista...
Mutta kun ei voi oikein auttaa.. olla tukena vaan ja yrittää hakea apua.
Pitäisi saada enemmän sellaista henkilökuntaa jotka voisivat tehdä enemmän ja enemmän valistustyötä jos se vaikka auttaisi.

Lähteet:
oma mielipide

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 26.03.2009 - 12:03

Uteliaisuuttaan jos kokeilee ja siihen jää, niin hyvä. Laumassa lauman takia - usein pakko pysyäkseen porukoissa. Mutta on pakko ajatella missä vika jos nuori yhä uudestaan ja uudestaan sortuu käyttämään. Aito kiinnostuminen lastensa asioista, yleensä puhuminen, lämpöä ja läheisyyttä kotona. Minusta alaikäisille myyvät tai aineita hankkivat kuuluvat telkien taakse.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2009 - 12:05

Herättää suurta huolestuneisuutta .mutta minkäs niille teet,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2009 - 12:20

Valistusta ja huolenpitoa, valtiovallan pitäisi näyttää esimerkkiä, ei nuuskaa kuten varaministerit markkinoivat

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 26.03.2009 - 12:34

Ei voi olla ainakaan valistuksen puutetta. Ennemminkin nuorten omaa tyhmyyttä. Jos joku haluaa pilata elämänsä, niin vapaasti saa sen tehdä. Omaa älliä tuohonkin asiaan tarvitaan. Ei niin tyhmää ja tietämätöntä nuorta ole, joka ei vaaroja tiedä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2009 - 12:35

surullisena kuuntelin aamutv 1 kun oli juttua, juuri noista nuorista...itsellä ei toistaseksi ole mitään kokemusta, kun luojan kiitos minun lähipiirissäni eivät ketään ole käyttäneet, joten en muuta, kuin nyt kun nämä lapsenlapset olisivat pois sellaisista paikoista , mistä niitä saa...onneksi heillä on harrastuksia, eivät liiku kaduilla, mutta vieläpä hekin ehtii jos sellaiseen porukkaan joutuu..seuraan vaan heidän tekemisiän ja keskustelen, kun ähän kasvavat ja ymmärtävät, mitä tarkoitan, ..

Lähteet:
oma aatos

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2009 - 12:53

Päiviä! Olen itsekkin nuori, mutta olen samaa mieltä edellisten vastaajien kanssa. Minusta huumeiden käyttö on todella idjoottimaista. Se, joka käyttää huumeita, niin sillä on päässä jotakin vikaa, käyttää niitä. Minulle ei ainakaan tulisi koskaan mieleen edes mittiä huumeiden käyttöä. Huumeiden ja muiden päihteiden sekakäyttö on vielä idjoottimaisempaa kuin pelkän huumeiden käyttö. Mutta molemmat ovat silti todella idjoottimaista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2009 - 12:54

Tuota on jo kysytty aiemmin. Tosi tyhmä täytyy olla jos ei olisi asiasta huolissaan mutta mitäpä se auttaa jos sivullinen on huolissaan.
Huumekokeluista eikä edes jonkinasteisesta käytöstä ei ole halppo saada selkoa, osaavat peittää asian aika pitkälle.
Ketään ei pakoteta käyttöön, ei edes kokeilemaan. Turha väittää että porukoissa on pakko käyttää. Silloin ovat täysin väärissä porukoissa.
Kuinkas nyt valtiovalta pystyy esimerkkinä olemaan, se on vanhempien tehtävä. Nuuska ei kuulu huumeisiin.
Yksi edustaja tosin tunnusti käyttäneensä ja on nyt entinen edustaja...
Jo kokeilukin pitää kieltää nuorilta eli valistusta siihen malliin että jo ensimmäinen kerran jälkeen siitä helposti tulee tapa.
Harrastuksiin ohjaaminen on tärkeätä mutat jos vanhemmilla itsellään ei ole harrastuksia, pajha opettaa nuoriakaan eli malli tulee kodista.
Aikalailla ärsyttää tuo että syytä yritetään vierittää väärään osoitteeseen.
Erään tuttavan sisaren tytär ehti käyttää aika pitkään ennenkuni kukaan huomasi ja se oli jos itten liian myöhäistä. Oli kyllä äidille kova paikka. Asuivat maaseudulla kaiken lisäksi, siitä on aikaa jo kait parikymmentä vuotta, tytön elämä meni piloille ikuisiksi ajoiksi.

Lisätty: 26.03.2009 - 13:16

Valistusta ja tietoa asioista on kyllä jaettu ihan tarpeeksi, omaa tyhmyyttään niitä alkaa käyttämään. Itseaiheutettujen "sairauksien" hoitoon menee siten valtavasti rahaa ja se on pois kaikesta muusta terveydenhuollosta (vanhukset mm).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2009 - 14:08

Se on aihe jossa saa vain mielen surulliseksi, sillä ihminen joka on sortunut siihen haarukkaan on kaikkea muuta kuin kadehdittava. Tallinnassa asuessani keskikaupungilla näin keittiön ikkunasta jatkuvasti niitä jotka piikitti itseään ja kaikista pahin oli,että vieressä oli lasten leikkipaikka!
Nyt on täälläkin etelässä aina joskus näkyny jokunen huumenuori, mutta ei niin paljoa kuin olin luullut, onneksi, ovat varmaankin tuolla Las Palmasin puolella paremminkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2009 - 14:37

Huolestuttaa sillä niihin jää koukkuun, nuori on nuori ja kokeilee kaikkia mutta ei ymmärrä, että kuinka vaikea on korjata elämänsä ariteilleen. Ja kun isot ihmisetkin käyttää,, se on vielä huolstuttavampaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2009 - 14:46

kaikki huumeiden käyttäjät pitäisi laittaa katkaisuhoitoon ,kun asia tulee ilmi ensimmäisen kerran
ja näille huumaavia aineita myyneet linnaan,,minimi rangaistus 10v

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2009 - 15:24

en voi käsittää miksi joku käyttää huumeita.. en edes ymmärrä miksi jotkut juo melkeen joka viikonloppu ja vielä niin nuoret...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2009 - 18:37

Kodilla vastuu, mutta kaikilla ei sitäkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2009 - 19:52

Jep,jep,kodillahan se vastuu on,mutta näitten asioiten kanssa ei aina auta,edes hyvä koti ja välittävät vanhemmat.
Todella tuskauttavia asioita,herättä toivottomutta,turhautumista ja pelkoa.
Niin kauan,kun nuoret ovat alle 18v voi koti puutua asioihin,sen jälkeen on jo vaikeampaa...........