Mistä löytyy tieto,moni Bittinen tietokone on.

Onko 16,bit ,32 bit ,64 bit,vai 128 bit.

Lisätty: 26.03.2009 - 12:02

Löysin,kiitos.

Avainsanat: bitti. mikä bitti

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.03.2009 - 11:59

Siis tietokone vai käyttöjärjestelmä (windows)? En tiedä, onko sulla xp vai vista.
Joka tapauksessa klikkaa vasemmalta alakulmasta 'start' ('aloita'), valitse 'run' (onkohan se suomeksi 'suorita' tai 'aja'). Kirjoita avautuvaan ikkunaan: msinfo32.exe ja paina 'OK'.

Avautuvassa listassa näkyy mm. 'Processor', jossa 'x86' tarkoittaa 32-bittistä prosessoria, x64' 64-bittistä, 'x128' 128-bittistä. . Kohdassa 'System type': 'X86-based PC' tarkoittaa 32-bittista käyttistä (windowsia) ja 'X64-based' tarkoittaa 64-bittistä käyttistä. 'X128' tarkoittaa 128-bittistä jne.

Yleisin nykyään taitaa olla että kumpikin (sekä prossu että käyttis) ovat 32-bittisiä. Jos prossu on 64-bittinen, käyttis (windows) voi silti olla joko 32- tai 64-bittinen.

Kysyjän kommentti

asiantuntija oli vastnnut.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.03.2009 - 11:13

Tiedän vain,että laajakaistani on 2 gigaa ja sen mukaan tietokoneeni toimii.Niitä gigoja voi tilata laajakaistan uhteydessä enemmänkin,jos on tarve nopeampaan yhteyteteen,mutta se on kalliimpi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 26.03.2009 - 11:56

Käynnistä/Ohjauspaneeli/Järjestelmä