Mitä kaikkea teet silakasta? Jos saisi vaikka uusia vinkkejä?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.03.2009 - 09:59

voihan elämän kevät, että osasitkin kysyä hyvän kyssärin, nimittäin , kun isäntä kävi kaupassa eilen illalla, niin pyysin , että tuo jotain hyvää, niin juuri huomasin , että oli tuonut savusilakoita njam..niitä nyt päivällä popsinkin......laita vaikka uunissa , ensin laita ne levitä ne talouspaperin päälle ja laita muutamat riviin päälle sitruunapippuria, suolaa, tilliä , laita nyt kaveri päälle ja laita nämä pihvit uunivuokaan...smetanaa ja purjoa, kalalientä ja ja ruokakermaa tämä niiden silakoiden päälle , ja uuniin..perunamuusia ja eikun syömään..tuota kermaa ei välttämäti tarvita jos ei ole paljoa silakoita, eikä tarvitse paljoa soosia ja suolaa voit lisätä makusimukaan..myös muutama sitruuna tippa , antaa potkua..siihen smetanan päälle kastikkeesen siis..

Kysyjän kommentti

Tulee ihan vesi kielelle.pitää kokeilla.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.03.2009 - 10:09

Rapusilakat on myös hyviä, rullaa silakkafileet rullalle vuokaan, päälle vähän ketsuppia ja kermaa, mausta suolalla ja sitruunapippurilla sekä tillisilppua, uuniin puoleksi tunniksi , lämpöä n. 200 astetta , hyvää syötävää perunamuusin kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 26.03.2009 - 10:11

Silakkaa on käytetty ruuanvalmistuksessa ja maustekalana niin kauan kuin jaksan muistaa, ja huomattavasti kauemminkin. Olen itsekin kolunnut kaikki mahdolliset ohjeet ja arvelenkin, ettei kukaan voi enää kertakaikkiaan keksiä uutta reseptiä. Mutta jos sellainen tulee, kokeilen varmasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2009 - 10:59

Savusilakkaa laitan joskus piiraan täytteeksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2009 - 11:14

Savustan,paistan,teen silakkarullia tai silakkapihvejä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2009 - 11:27

Silakasta teen pihviä ja joskus paistan sellaisenaan jos on niin pieniä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 26.03.2009 - 11:43

Paistan kokonaisina kunhan ensin vähän pyöräytän niitä ruisjauho-suolaseoksessa. Harvemmin teen silakkapihvejä, joskus kuitenkin. Silakat ja muikut ovat kaloista parhaita ahvenen kera.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2009 - 12:26

Paistan ,lisäkkeenä muusia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2009 - 21:47

Kahden fileen väliin sulatejuustoa ja sitruunankuoriraasttta,vähän merisuolaa ruohittuna mausteeksi ja uuniin,jo suu nappasee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2009 - 18:26

silakasta meillä tykkää vain kissa.