mitä nähtävyyksiä sillä on?

Avainsanat: tallinna viro

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.03.2009 - 09:55

Raatihuoneentorin ja historiallisen Vanhankaupungin lisäksi Tallinnassa on paljon museoita, esimerkiksi kaupunginmuseo, Viron historiallinen museo entisessä Suurkillan talossa, kidutusmuseo, luonnontieteellinen museo, taidemuseo ja palontorjuntamuseo. Muita nähtävyyksiä ovat esimerkiksi tuomiokirkko, kaupunginmuuri, tv-torni ja kasvitieteellinen puutarha. Tallinnassa on myös Viron ainoa eläintarha. Tallinnan eläintarha on varsinkin lapsiperheiden suosiossa.

Tallinnan keskiaikainen kaupunginmuuri oli aikanaan tehokas puolustuseste. Aikanaan 16 metriä korkeasta, kolme metriä leveästä ja neljä kilometriä pitkästä muurista on jäljellä kaksi kilometriä ja 26 tornia.

Lähteet:
wikipedia

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.03.2009 - 10:12

rakastan tuota vanhaakaupunkia ja niitä ihania taloja, eikä yhtään huonoja ole ne antiikkiliikkeetkään, käyppäs kurkaan niihinkin..nyt en muista sitä metsä hautausmaan nimeä, mutta sielä on paljon tunnettujen henkilöiden hautoja, sielläkin kannattaa käydä, mutta ehkä kun lumet ovat sulaneet..metsä

Lähteet:
antiikkikaupat,metsähautausmaa, omat silmät nähneet

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 26.03.2009 - 10:13

Vanhakaupunki on upea alue ja siellä on nykyään hienoa käydä, kun virolaiset ovat saaneet laittaa paikat takaisin kuntoon sen helvitin jäljiltä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2009 - 10:36

Kumu eli taidemuseo, suomalaisen arkkitehdin suunnittelema.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2009 - 11:17

Jos menen johonkin uuteen paikkaan,pidän koko kaupunkia nähtävyytenä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2009 - 11:32

No tuossa on jo sellaisa pääasiallisia kohteita tullutkin esille.
Vielä lisäisin yhden paikan ,missä on tsaarin aikaiset kasarmit osittain entisöityjä ja muutamassa hieman kesken ,ovat Tondin kaupungin osassa, eli ei aivan keskustassa, mutta sinne pääsee bussi nr 17, jos ei ole omaa autoa käytössä.
Vanhassa kaupungissa kyllä menee muutama päivä jos haluu tarkkaan kiertää sen ja katsoa joka nurkan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2009 - 18:25

Tutki, etsi kokeile,aina löytyy uutta