Miksi en saa kaikkien minulle lähetettyjen sähköpostien liitteitä auki? Käyttöjärjestelmä Vista, sähköposti windows mail.

Lisätty: 26.03.2009 - 11:37

Tulee virheilmoitus. Koneella ei ole tiedoston avaamiseen tarkoitettua ohjelmaa, luo se ohjauspaneelin kytkennät kohdassa. Miten luon sen?

Lisätty: 28.03.2009 - 17:58

esim pps-tiedostot

Lisätty: 07.04.2009 - 03:37

Meillä on kyllä power point-ohjelma koneella ja sillä voi ainoastaan katsella ohjelmia.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.03.2009 - 08:09

Käyttöjärjestelmää tärkeämpää on se mitä ohjelmia sinulla on koneella.
Tärkeitä ovat esim. Adobe Reader - ilmainen ja open office - ilmainen.

www.adobe.com/fi/products/reader/
fi.openoffice.org/

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.03.2009 - 08:17

Tee sähköposti tähän googleen toimii paremmin,tai, hotmail.com,www.gmail.com

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2009 - 08:29

Tietoturva-asetukset eivät avaa kaikkia tiedostotyyppejä suoraan klikkaamalla (mikä on sinänsä ihan hyvä asia). Ne voi yrittää ensin tallettaa (kursori liitteen kohdalle, paina hiiren oikeaa nappulaa ja 'save as') kovalevylle ja avata vasta sieltä. Liite voi tietysti olla sellainen (vaikka joku videotiedosto), johon koneellasi ei ole dekooderia eli ohjelmaa, joka osaa sen avata/tulkita. Tosin helpottaisi, jos tietäisi, tuleeko joku virheilmoitus tai miten kone reagoi asiaan.

Lisätty: 26.03.2009 - 12:27

Mulla ei ole vistaa, mutta xp:ssä (luultavasti vistassa tämä on kuitenkin samoin) valitaan alhaalta 'start' (aloita), sitten 'settings' (asetukset) ja 'control panel', jonka ylävalikosta valitaan 'tools' (työkalut?) ja 'folder options...' (hakemistoasetukset?).
Valitaan ylhäältä välilehti 'File types' (tiedostotyypit'). Valitaan pitkästä listasta haluttu tiedostotyyppi (esim. mpeg) klikkaamalla sitä, jonka jälkeen painetaan change-nappulaa (muuta). Siitä avautuu joukko valittavia ohjelmia, joista mitään sopivaa luultavasti ei ole, vaan valitaan linkki 'look for appropriate program on the Web' (etsi sopiva ohjelma netistä). Sitten tulee lista sopivien ohjelmien osoitteista, joissa ne voi käydä downloadaamassa eli asentaa koneelleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2009 - 08:49

kyllä gmaili+chrome hyvin toimii

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2009 - 11:03

Kerro minkälaisia -nimisiä liitetiedostoja et saa auki, onko niiden nimen pääte .txt .doc .jpg .xls .pdf .ppt tai jotain muuta esim. videotiedostoja, niin me kerrotaan mikä ohjelma koneestasi puuttuu.
Lähteet: Wiki Luettelo Tiedostopäätteistä

Tai sitten, usein auttaa andekin kertoma tapa, että tallentaa ensin liitteen.

Lisätty: 01.04.2009 - 11:41

pps-tiedostot eivät aukea koska sinulla ei ole koneessasi Power Point ohjelmaa, se kuuluu kalliiseen Microsoft Office -pakettiin. Mutta voit asentaa ilmaisversion, jolla voi katsella Power Point esityksiä, eräs muistaakseni on "Microsoft Office PowerPoint Viewer 2003". Se löytyy esim.
www.microsoft.com/downloads/...laylang=fi

Lähteet:
fi.wikipedia.org/wiki/Luette...eist%C3%A4

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2009 - 11:56

Riippuu ohjelmasta.Vista vaatii luvan,että se avaa ohjelman,jossa on liite.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2009 - 18:43

Kannasta lähettä palautetta sinne paikkaan.