Saako lapsenlapsesi mummin tai vaarin kutomat vai kaupasta ostetut lapaset ja neuleet?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.03.2009 - 21:55

Ei enään nykyään saa kun ovat aikuisia. Lapsena kyllä saivat,lapaset,sukat ja villapaidat. Kunhan alkaa vauvoja ilmaantumaan,sitte ne saavat...Se on sitte jo 4:jäs polvi....

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.03.2009 - 21:25

Sekä että. Isovanhemmat tekevät niin paljon kuin kykenevät, kiitos heille. Osan ostan, koska pitää olla lujasti vaihtovaatetta ahkerien lasten taloudessa.

Lisätty: 25.03.2009 - 21:33

Käytän myös paljon kirppareita. Paikallisesta kirpparista saa tosi huokeella, 2-5e vanttuut tai sukkaparit, uudet, itsetehdyt!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 25.03.2009 - 21:39

Kyllä sitä talviaikaan tulee muutamat ei niinkään tumppuja mutta sukkia sitäkin enemmän kudottua. Lasten jalat kasvaa niin että oikeastaan ei tarvitse tehdä kuin niille isommille. Pienet jalat eivät ehdi kuluttaa puhki kun jo käyvät pieniksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 22:36

Kyllä saa lapsen jalat mummin tekemiä sukkia sekä lapasia. lisäksi vielä lapsen äitikin saa mummolta sukkia ja lapasia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 22:54

pakkohan sitä on ihan itsensäkin takia saada edes yhdet kudottua per lapsenlapsi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 23:16

mummut kutoo :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 25.03.2009 - 23:42

Eivät saa, ostavat valmiita kaupoista ja kirppareilta. Ja saavat kavereitten lapsilta pieneksi jääneitä mahdottomat määrät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2009 - 00:14

Ei ole vielä noin montaa sukupolvea, mutta tuolle yhdelle tulee mummun ja isomummun tekeleitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2009 - 00:32

Ei kudo mummo eikä vaari, vaan kaupasta ostetaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2009 - 00:49

Eivät saa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2009 - 05:07

Isomummi kutoo jatkuvasti sukkia ja lapasia suvun kaikille pienille lapsille, ja miehille villasukkia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2009 - 06:55

minä mummina juuri opin kutomaan sukat, olenkin nyt hieman leuhka tuosta saavutuksesta, ja pipoja, kaulaliinoja, hanskoja, lapasia, villapuseroita ja tossuja olen kutonut lapsilleni ja heidän lapsille ja puolisoillekin....rakastan käsitöitä...se kutominen onkuin terapiaa minulle...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2009 - 08:29

Mummi kutoo ja hyvin kutookin, ei ole tarvinnut ostaa kaupasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2009 - 10:08

Kyllä saavat mummun tekemät, vaari ei harrasta käsitöitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2009 - 10:49

Ei ole vielä lapsenlapsia, mutta jos tarvitsevat villasukkia, neulon kyllä. Koko ajan on jokin pieni neuletyö menossa, sellainen jota voi tehdä TV:tä katsellessa, ettei aika mene ihan hukkaan.
Jälkikasvun perhe asuu senverran lämpimässä maassa että kovin suurta tarvetta villasukkiin ei ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2009 - 11:01

Kyllä kudon itse villasukat sekä lapaset omalle lapsenlapselle. Sekä kudon myös omillekin lapsilleni. Ja olen aina kutonut.Vanhin tyttömme ei käytä mitään muita käsineitä kuin oman äidin kutomia lapasia. ei osta kaupasta edes.