entä jos laMA EI TAITUKAAN

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.03.2009 - 22:57

Kyllä me selvitään. Ei puute ole ainakaan minulle tuntematon. Jos emme katkeroidu voimme jopa löytää joitakin uusia asioita ja asenteita. Aika tuon näyttänee.

Minä olen ollut rakentamassa hyvinvointi- Suomea, jossa on menetetty yhden sukupolven lapset turhamaisuuden ja väkivallan alttarille.

Jos nyt laman aikana saisimme rakennettua yhteisöllisyyttä ja toisista välittämistä... olemme kekseliäitä kun on pakko.

Lähteet:
Oma otsalohko

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.03.2009 - 21:01

Mitä tarkoitat minkä maan lamaa. Suomen lama ei taitu ellei Amerikka ala vetää, sieltä se nousu alkaa. Näin lyhyesti sen voi ilmaista.

Lähteet:
Oma tieto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 21:01

Kyllä se taittuu, aikanaan. Jos seuraat talouden historiaa taaksepäin, huomaat aaltoliikkeen, joka toistaa itseään. Viimeisin lama alkoi 90-luvun alussa, ehkä jo 80-lopussa oli selvät merkit. Itse sain yhden viimeisimmistä vakipaikoista 92 alussa työpaikassani, seuraavat vakipaikat täyteettiin joskus 96.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 25.03.2009 - 21:03

Taittuu kyllä, mutta siihen menee vielä aikaa kauan.
Alamäkeä seuraa aina ylämäki ja ylämäkeä alamäki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 21:07

Jos ei taitu lama Suomes, niin pettuleivänteko-ohjeit kyselen sit Napsus, mut on sillä (mahd. lamalla) positiivisiakin vaikutuksia; ihmiset alkaa enemmän ajattelemaan, mitä tekevät/ostavat, jopa uusavuttomuus voipi poistua tämän myötä ja elämän sisältö parantua = materiasta henkiseen puoleen, joka tuntuu usein nykypäivänä unohtuneen/muista välittämiseen, ja syntyvyys kasvaa, jne...

Lähteet:
omat nopsat pohdinnat kun unimasa taas kutsuu...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 21:33

sit ei voi mitään

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 21:57

sitten vähän lasketaan elintasoa ja hyvinvointia.. mikä olis ihan terveellistä:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 22:58

tottahan se taittuu, mutta lama on ihan tarpeellinen, jotta ihmiset joutuvat miettimään mikä tässä elämässä on tärkeintä. sen kun taas opimme niin pärjäämme taas muutaman vuoden.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 23:11

Taittuu taittuu se, kuten kaikki muukin, joskus jopa valitettavasti...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 23:23

menee varmaan tovi ennekuin tilanne elpyy, mutta laman kaltaista pitempää lama/taantuma jaksoa en usko tästä tulevan... Vahva usko Obamaan, Amerikassa on valuttaa, kunhan ne saa sen irti ja liikkeelle..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 25.03.2009 - 23:39

Ei heitetä vielä kirvestä kaivoon. Aina on noustu, ja noustaan tästäkin lamasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2009 - 00:17

Joskus kyllä.
Täytyy ymmärtää se ettei kyseessä ole pelkästään meidän ahdinko.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2009 - 00:51

Fantastiselta näyttää patioiden korjailu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2009 - 07:01

kyllähän se taittuu....aikaa vie ja vällillä varmaan tiukkaakin tekee, mutta usko vain parempaan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2009 - 08:33

Mikäli muistan ei se lama lopu suomesta ikinä,ainkaan työntekijöiltä,kaikki suhteessa palkkaan ,niin paljon kalliimppaa ,että työläiset ikuisesti lamassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2009 - 11:00

Kiitti vaan! En suostu masentumaan nyt! Käyn vaikka töissä ja lottoan huvikseni. Pidän toivoa yllä.

Jos sattuisin saamaan jostain rahaa, ostaisin (ehkä) valtion obligaatioita. :P

Opettelen nyt säästämään pahan päivän varalle, vaikka se paha päivä taitaa olla jo. Aina on mahdollisuuksia, jos vain tahtoo. On mielenkiintoista nähdä pystynkö muuttamaan elämäntapojani ja tottumuksiani saadakseni säästöä aikaan. Ja totuuden nimissä; olisi ihan kiva jättää lapsillekin jotain muuta kuin velkaa perinnöksi. ;)