Mitä tehdä lentopelolle??

Olen lähdössä ensi vuonna luokkani kanssa luokkaretkelle ulkomaille lentokoneella.Minä en uskalla mennä lähellekkään lentokonetta saatikka sitten ,että aikoisin matkustaa lentokoneella, mutta kuitenkin haluan mennä tälle retkelle. Mitä siis teen??olen kyllä pienenpänä ollut lentokoneessa että pelko ei ainakaan siitä johdu, että en olisi koskaan ollut lentokoneessa.

Avainsanat: lentokone pelko

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.03.2009 - 19:59

Suosittelen taas sitä virtuaalilentoa, auttoi naapurin tyttöön. Tosin hän oli alle kymmenvuotias ja olisi saattanut kiivetä koneeseen ilman sitäkin kunhan vaan joku lentäjäveteraani olisi ollut tarpeeksi vakuuttava.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.03.2009 - 19:38

Mikäli pelko on todella voimakas, kannattaa kääntyä Finnairin puoleen. He järjestävät kursseja lentopelosta kärsiville.
Toinen vaihtoehto on puhua kotona asiasta ja koettaa rehellisesti selvittää pelon syy/syyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 20:05

Ehkä kannattais mennä terapiaan niin voisit työstää pelkoasi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 20:37

Jos terapia vaikuttaa kalliilta tai työläältä, voi apu löytyä omalta lääkäriltä. Yksinkertainen nopeasti ohimenevä rauhoittava lääkitys kyllä auttaa, varsinkin kun teitä isompi porukka. Pyydät jonkun sun tueksi ja sitten vain Diapam tjms lääke ja lentoon...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 25.03.2009 - 21:08

kiitos avustanne

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2009 - 08:31

Kyllä olisis paras mennä lääkärille ja Finnairin kurssille ehkä. Tila on psyykkinen ja täyttä mielikuvituksen tuotetta.
Ihmettelen saako Diapamia vapaasti jostan ostella, sehän on psyykenlääke joka on reseptillä? Ei sellaisia pidä käyttää noin vaan. Avainsana = lääkäri.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2009 - 15:01

eipä ole tieto paljoa lentopelosta kun en ole lentokoneessa ollut koskaan vielä. tätä on kai kysytty aiemminkin täällä napsussa. mutta minä kärsin muutenkin panikki häiriöistä voi olla että lentäminen olis myös minullekkin pelottava aihe.