Minulla on koira joka on pääsääntöisesti ulkona ja ulkona ollessaan se haukkuu jokaisen ihmisen joka kävelee vastapäisellä tiellä.

mitä siis teen koska tiellä kävelee paljon ihmisiä ja koira haukkuu lakkaamatta. miten saan sen olemaan hiljaa. sisään se ei voi tulla.

Avainsanat: koira

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.03.2009 - 19:35

Hienosti hihnassa TV2 on käsitellyt näitä koirajuttuja vuoden päivät;
osa 13 haukkuminen.
ohjelmat.yle.fi/koiralle_kot...ssa/osa_13
Osia on 30 ja ammattilaisen hyviä neuvoja joka jaksossa.
Lisää tulee keväällä...

Lähteet:
ohjelmat.yle.fi/koiralle_kot...i_hihnassa

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.03.2009 - 17:21

onko koiralla tarpeeksi virikkeitä päivisin ulkona muuta kuin ihmisten haukkuminen?. minun tyttöni koirat haukkuvat silloin kun joutuvat olemaan yksin. esimerkiksi silloin kun hän on päivisin töissä ja koirat haukkuvat silloin. naapurit ovat myös siitä huomauttaneet. mutta ulkona olevalle koiralle pitäs olla sit luita mitä pureskelis siellä ulkona.mutta aika vaikeeta se kyllä on. meillä on naapurissa sellainen koira et kun sitä ulkoilutetaan hihnasssa niin se ryntää ohi menevää autoa kohti ja alkaa haukkumaan. minua monesti pelottaa jääkö auton alle kun niin tekee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 17:22

Jos minä tuollaisen koiran omistajan tapaisin niin ja valta olisi minulla niin minä laittaisin sinut ulos ja koiran sisälle, anna sille koiralle armoa että pääsisi vaikka koiran taivaaseen, äläkä ikinä ota mitään eläintä itsellesi.

Lisätty: 25.03.2009 - 17:54

Et ilmoittanut koirasi rotua, mutta tietäväiseltä tunnut koirien suhteen olevan, jos minä esim. olen tietäväinen eläimeni suhteen niin en neuvoja tältä palstalta ainakaan kyselisi, jotain vikaa tuntuu olevan siellä hännän toisessa päässäkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 17:25

miten se niitä haukkuu? millä nimellä? ;) no ei kai.. onko sitä pakko pitää koko ajan ulkona?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 17:34

Mie kun oon Vilma-kissa en tykkää haukkuvista koirista. Voisko sillä pitää kuonokoppaa osan päivää vai onko se rääkkäystä?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 25.03.2009 - 17:43

Kuules maarit3 tämä kyseinen koira on estrelanvuoristokoira, se on laumanvartijakoira ja sen tehtävä on suojella laumaansa, joka tässä tapauksessa on karja, joka on myös pihallla. jos ottaisin koiran sisään, niin kuin sinä haluaisit, se tuskin olisi onnellinen koska joutuisi olemaan sisällä lämpimässä. tämä koira on ulkokoira ja siihen se on tehty, joten ota selvää enne kuin puhut tuollaisia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 25.03.2009 - 17:46

Tuulikki58 tämän kyseinen koira josta tässä on kyse on samanlainen kuin koira josta sinä puhut omassa tekstissäsi, eli kun vien koirani lenkille se ryntää ohi menevää autoa hohti ja haukkuu, se tekee sen vain silloin jos auto menee liian läheltä tai ajaa liian kovaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 18:21

Pitäskös muuttaa maalle? Ei sitä torua voi kun tehtäväänsä suorittaa eli vahtii.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 25.03.2009 - 18:59

Kysy koirapsykologilta onko mitään tehtävissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 25.03.2009 - 19:11

Maallahan me asutaankin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 20:43

Minkä ihmeen takia oot ottanu lemmikin jos se ei saa olla sisäl?? Aikoinaa asuin omakotitalos,naapuris oli kissa (pitkäkarvane) joka ei saanu mennä sisälle.No kissapa tulipa meille lämmittelee,talvi ku oli.Annettii sille makkaraaki.
Täl hetkel asun kerrostalos ja alakerras on koira.Se haukkuu jokaista outoa askelta (joita siis kerrostalossa riittää).Miksei koiraa voi opettaa jos sellasen oottaa.Koiraha oppii paremmi mitä kissa ja mie oon saanu opetettua kissalleni istu,tule,hyppää,ylös komennot.
....Jaa kävin vähä tarkemmi lukemas....Eihän koira tyhmä oo,niiku ei mikää mukaa eläin.Kyllä se oppii jos sille opettaa,et lähestyviä ihmisiä haukutaan,tien toisel puolel kulkevia ei.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 25.03.2009 - 21:05

bowspa noissa edellisissä viesteissä on vastaus tohon miks koira on ulkona eli siksi koska se suojelee ulkona karjaa leu muut viestit

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 21:16

Niinkun on kunnon vahtikoira niin kylläkai sillä koiralla on joku herrusajattelu mielessä. Haukkuiskohan se minutkin jos antaisi ohikulkiessani sille makkaran ja juttelesin kivoja, yleensä koira on seurallinen ei sille montaa sanaa tarvitse sanoa kun se tuntee että tuohan on hänen kaveri, mitäs sitä sitten haukkumaan.

Lähteet:
Oma tieto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 25.03.2009 - 21:29

miumaumikko koiramme näyttää suloiselta ja välillä joku yrittää tulla sille juttelemaan , mutta yleensä se siitä vaan entistä enemmään riehaantuu ja haukkuu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 25.03.2009 - 21:35

kiitos kaikille "avustanne" ,mutta vastauksia ei kannata enää lähettää, sillä tiedän nyt mitä minun pitää tehdä, annan koirani tehdä sen rodulle ominaista asiaa eli vartioimista ja haukkumista. Ei se ole ketään tähän mennässäkään pahemmin haitannut. KIITOS

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2009 - 13:40

ihana, estrelanvuoristokoira :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2009 - 14:45

Mikä sen rotu on? joutuuko olemaan paljon yksin siinä ulkona? jos koiraa pidetään yksin pitkään, se alkaa haukkua ihan kaikkia.

Lisätty: 26.03.2009 - 14:46

Ei mitään kuonokoppaa, ei todellakaan!! Se on eläinrääkkäystä. Jossain muussa on vikaa kuin siinä koirassa... sorry.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 26.03.2009 - 16:35

Kuten jo olen monesti sanonut koiran rotu on estrelanvuoristokoita ja se hukkuu kaikkia koska se on sen tehtävä.eli vartioiminen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 26.03.2009 - 16:37

ei enää vastauksia kiitos

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2009 - 19:09

Kiellä sitä.