"Marttakerholaiset" ne tietävät varmaan kolme vanhanajan jälkiruokaa, sanottaisko ihan arjen klassikoiksi??

Lisätty: 27.03.2009 - 11:16

Lennu siellä tietää vanhat hyvät jälkkärit.

Avainsanat: tähteet talteen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.03.2009 - 15:24

Maarit tuntee minun lapsuuteni "pullavanukkaan". Meillä se tehtiin kuivuneesta pullasta. Kyllä se maistuu minulle vieläkin, mutta muille perheenjäsenilleni ei.

Toinen kuivuneesta pullasta tehty "marttojen" jäkiruoka on köyhät ritarit. Nykyisin niitten päälle laitetaan kermavaahtoa ja hilloa. Ennen ei laitettu kuin hilloa.

Olisikohan kolmas "pappilan hätävara". Eikös siihen käytetä murentuneita pikkuleipiä, hilloa ja kermavaahtoa?

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.03.2009 - 15:01

mustaherukkakiiselli..+ kermavaahto nokare..
köyhätritarit= aikas rikkaat, kun on hillot ja kermavaahdot
räiskäleet ja hillo+ kermavaahto nokare...
tässä muutama...keiton lisää..käytetään meillä..mm..

Lisätty: 25.03.2009 - 15:04

sori taas kiires unohdin lukea et tähteis tehty , no vanhast pullast, leiväst = köyhätritarit
vanhaa puroa voi käyttää lätärinpohjaksi
ja mehunpohjasta voit suurustammalla tehdä kiisselin..et noin esim..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 15:03

En tiedä ainoatakaan marttojen jälkkäriä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 15:06

Vanha leipää vuorata vuoka , vanha hillo sen pääl , ja taas vanha leipä , ja hillo ja sen jälkke munamaito missä on sokeri ja vähän vaniljan makust aromi. ja uunis kypsennetään n. 200 astetta pualen tuntii, mutta kypsennys aika on kiinni monta kertta myös uunist.

Lisätty: 25.03.2009 - 15:58

Tosi hyvää on myös perunamuusist jäänyt muusi lisätään jauhoi ja vähä suola ja painetaan voipaperi pääl lättänä leivän mallinen kökkö , 200 astetta ja 20 minuuttia ja voi aika katto ja otta pois uunist ku on kauni ruskia , ja ehtol on lämpöne perunarieska voit pääl ja hyvä tee kans nautitaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 18:09

Pappilan hätävara, köyhät ritarit ja kylmää mannapuuroa mansikkahillolla

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 25.03.2009 - 18:14

Pappilan hätävara, ja köyhät ritarit ne on minullakin mielessä. Ja mannapuuron jämästä saa vaikka mitä tehtyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 19:16

Pannukakku vanhasta maidosta ja piimä kakut ja soodakakut lättypannulla piimineestä maidosta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 21:27

Ternimaito pannukakku tai letut,vanilia kiisseli,paahtokiisseli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2009 - 11:17

Pappilan hätävara, rusinasoppa ja vaniljakiisseli. Nam ;)