puhutteko omille kotieläimille? Minä puhun kissojen kanssa kun ketään muita perheen jäseniä ei ole kotona.kyllä ne ainakin tykkää.

Lisätty: 25.03.2009 - 14:33

minun mielestäni niille pitää puhua.vaikka joskus tyhmältä tuntuu kun ei ne osaa vastata. mutta kyllä ne vastais jos osais puhua. sen ainakin uskon.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.03.2009 - 14:44

me puhumme aina, että äippä antaa, tai iskä antaa ruokaa, mitä äipän pojat, mene iskän viekkuun nukkumaan, tule äipän luokse, mitäs pojat= 2 kisulii, nin monikossa tai, kun yks katti paikal, niin yksikössä,..minä kun päivät yksin koton, niin puhelias kun oon , on kiva että näitä puhe kavereita on täällä koton , kun isäntä töis, eikä puhellimmellakaan voi kavereita häiritä, he kun kaik työ elämässä..ja pojat kyl vastaa omal murteellaan, mut hyvin ymmäretään, mitä tarkoittetaan puheessa, molimmin puolin...aina tiedän millon on pojilla nälkä, ulos meno tai syli pyynnöt...eikä mua hävetä yhtän, kun olen jo kissojen kans jutellut..yli 20vuot..joten aikas spesiaali...

Kysyjän kommentti

KIITOS HYVÄSTÄ VASTAUKSESTA KAVERI.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.03.2009 - 14:32

Kyllä meillä on tuolle Vilmalle puhuttu pennusta asti ja se mokoma osaa kommunikoida meille. Eilen se marmatti aika lailla kun olimme pari päivää poissa...korvat punaisena kuunneltiin..heh, heh. Eläimet tykkäävät kun niille puhutaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 14:50

Minä puhun minun kissoilleni, ja he keskustelevat eri äänensävyllä ja hännänheilutuksilla minulle, eivät ole ns. sylikissoja , mutta saa hipeltää vieressä olevaa kattia vaikka mistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 14:59

Kyllä, vanhempien kissa ymmärtää paljon puhetta,
vaikka monesti vaikuttaa ettei ymmärtäisi sanaakaan...
Sanan "kala" se oppi jo pienenä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 15:33

sillon ku vielä oli koira, niin kyllä puhuin :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 18:07

Kyllähän nyt hauveliinille juttelen. Meillä on varsin symbioottinen vuorovaikutussuhde.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 25.03.2009 - 18:11

Aamusta iltaan tulee puhuttua kissalle. Tai kissa meillä enemmän puhuu. Pitää välillä jopa sanoa, että ole nyt vähän aikaa hiljaa. Äänen sävystä tietää mitä milloinkin haluaa. Ja osaa myös riidellä. Silloin huuto on kova ja käskevä. Ymmärtää yksittäisiä sanoja ihan hyvin. Tulisin varmaan mökkihöperöksi jos en puhuisi kissalle, vaikka moni luulee että olen jo mökkihöperö, kun puhun kissalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 19:17

Minulla ei ole varsinaisia eläviä eläimiä, mutta puhun kyllä sängyn alla oleville villakoirille ainakin siivouspäivinä ja pölypunkeille samoin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 19:41

Minulla ei ole omia lemmikkejä, mutta naapurin kissalle ja koiralle puhun. Kissa on jo vanha ja se päivystää keskellä tietä kuin mikäkin patruuna. Tervehdin sitä aina ja kyselen kuulumisia. Se kävelee hyvin arvokkaasti eikä hötkyile pahemmin.

Se on hyvin arvonsa tunteva kissa. Katselee minua vain pitkin nenänvarttaan eikä ole minua huomaavinaan. Mutta, jos sen oma kotiväki on poissa esim. matkoilla, se muuttaa meille. Jostakin ovenraosta se on tunkenut itsensä sisälle.

Se on hyvin viisas kissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 20:55

Jatkuvasti mie kissalleni höpäjän.Kovasti seki juttelee =). Välil kirkuu syliin,välil jopa ilmoittaa,et mie meen vessaa.Välil se kattoo tillittää silmät pyöreinä,mitä siinä höpäjät.Tuleepa sille ain hyvää yötäki toivotettua.Se sen juttelu vaa on ihme kirkumista,ei selvää kissan maukumista ja toukokuus täyttää jo vuoden.Aina mie oon kaikille lemmikeilleni höpötelly,ei tunnu nii typerältä ku mitä monis sarjois,ku höpöttävät iteksee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 21:33

Kyllä mie kissalleni haastelen,tuntuu ymmärtävän joskus,ja välillä ei ole kuulevinaankaan,sillä on valikoiva kuulo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 21:42

Puhun tottakai! Kyllähän nuo kaiken ymmärtää ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 22:37

no todellakin meillä jutellaan ja PALJON:D. kissat on yllättävän viisaita ja ne tuntuu ymmärtävän aina mitä sanon. vastauskin tulee hyvin usein meikälle päin, mutta siihen tartteisin minä ainakin sen tulkin:) hih. välillä on pitkiäkin keskustelu tuokioita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2009 - 01:05

Lapsus on takana ,ei

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2009 - 11:19

Puhun kaneilleni. Poikakani ymmärtää selvästi ja on osoittanut sen lukemattomia kertoja. Me kommunikoimme molemmat. Useimmiten kani tajuaa asiat ennen kuin minä. Että sellainen on meikäläisen älykkyys. :P

Tyttökani on selvästi vähemmän älykäs ja samaa asiaa täytyy toistaa usein ja ohjata samalla kädellä tai saada sen huomio kunnolla osakseen. Sitä kun ei ole leikattu niin hormonit haittaavat jatkuvasti keskittymistä. :P

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2009 - 13:35

puhua pölpätän kuin vanhalle kaverille ikään, oli sitten oma lemmikki tai ei :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2009 - 14:48

Kyllä kotieläimille on syytä puhua ja vastaavat ilmeillään. Tarkoitan nyt hieman älykkäämpiä eläimiä eli koiraa ja kissaakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2009 - 15:50

kyllä puhun 8 vuotiaalle neiti kissalleni.
ja saan joskun vastauksenkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2009 - 22:08

Puhun,koirillekin ymmärtävät mokomat ainakin äänen sävyn ja tunteen tilan.Kissoille tietenkin,meillä oli vieras kylässä ja totesin ,niin kuin aina nuorelille kissa tytöilleni jotka nukkuivat sängyllä,että lähdetäänkö lenkille.Kyllä meinanasi vieraalta silmät pudota päästä,kun kisut venytteli ja lähtivät mukaan viemään koiraa metsäreissulle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.03.2009 - 19:10

Puhun koska ne ovat niin suunattoman ihanii ettei läppä pysyy kiinni.