jos haluaa ottaa hamsterin kotieläimeksi kannattaako ottaa uros vaiko naaras?

tyttäremme meinaa hankkia selaisen itselleen. vaikka sanoin et pitäs pitää se poissa kssojen läheisyydestä. muuten se on sen hamsterin loppu.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.03.2009 - 14:16

Ei käytännössä eroa, onko naaras vai uros. En ottaisi kahta, koska hamsteri on erakkomainen lyhyitä kiimajaksoja lukuunottamatta, muutoin vain tappelisivat. Hamsteri saattaa käydä kissan hermoille, kun tämä tajuaa saaliin olevan koko ajan lähistöllä, mutta tavoittamattomissa (häkissä). Yöksi häkki kannattaa sijoittaa muualle kuin makuuhuoneeseen, koska hamsteri mekastaa lähes koko yön. Kaikki pienetkin rapinat kuuluvat hyvin hiljaisessa talossa. Lisäksi hamsteri tarvitsee juoksupyörän, kannattaa valita sellainen joka ei kolise. Muutoin hamsteri on utelias ja aivan mainio lemmikki. Sen voi välillä ottaa pois häkistä, mutta kannattaa varoa, sillä hamsteri pääsee pienistäkin raoista livahtamaan karkuun.

Kysyjän kommentti

KIITOS VASTAUKSESTA.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.03.2009 - 12:09

Yhdellä tutulla oli hamsteri se karkasi häkistä ja kaivautui väliseinän väliin ja jäi sinne piiloon,kaiveli reikiä milloin mihinkin paikkaan,eivät saaneet sitä pois kun myrkyttämällä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 12:11

joo, kannattaa pitää kissat kaukana, meillä oli undulaatteja ja seeprapeippoja..niin kävi kerran niin , että entinen kissamme oli päässyt jostain kumman syystä siihen lintujen huoneeseen ja saanut lintuhäkin auki..kotiin tultaessa olikin yksi undulaatti lintujen taivaassaa ja kaikki paikat täynnä höyheniä..tämä vain siksi, että kissalla on kissan luoto ja se on aikas kekseliäs, joten miten saatte pidettyä hampsterin niin ettei se kisu saa sitä ja laita hamsterien taivaasen tai pahemmassa tapauksessa hamsteri kärsii ja saa raatelu haavoja ja kuskaatte sitä sitten eläinlääkärille...

Lisätty: 25.03.2009 - 12:12

jäi vielä vastaus, että ei kumpaakaan, kun on kissa....

Lähteet:
oma kokemus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 25.03.2009 - 12:21

En minäkään ottaisi hamsteria, kun itselläni on kissa. Ei se hamsteri pitkäikäinen olisi kissaperheessä.
Ai niin itse kysymyskin vaatii vastauksen. Ei sillä liene väliä kumpaa sukupuolta on, jos on vain yksi hamsteri.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 12:33

Kyllä eläin on tosi yksinäinen siellä juoksukeinussa ollessaan , minä ottaisin 2 samaan häkkiin , eläinkaupasta saat tietoa tai kirjoista miten eri sukupuolet tulevat toimeen keskenään ja poikaset on annettavissa eläinliikkeisiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 12:56

Ei kannata ottaa kissapa sen saattaa napata luulee hiireks tai ei muuten ole sovussa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 13:14

ei mulla ainakaan olis mitään väliä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 13:29

Yleensä suositellaan että otettaisiin kaksi. Ja jos ne ovat vastakkaista sukupuolta on niitä aika pian kymmenen...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 13:38

Osta jotain muuta, millä kisut voi leikkiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 22:16

Onhan hamsteri ihan söpö eläin,en silti ottais meille vaikka ei ois kissaakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2009 - 13:37

molemmat ? :)