Miten jaksaa töissä? En jaksa enää ajatella mikä helpottaisi oloa.

Alkaa tuntua välillä siltä, että pää hajoaa. Jatkuva särkylääkkeiden syöntikään ei taida olla hyväksi. Jonkin verran auttaa pikarentoutus, mutta iltaisin särkee silmiä ja aamuisin päätä. Ei tätä kauaa jaksa. En halua joutua työttömäksikään.

Lisätty: 26.03.2009 - 09:32

Kiitos kaikille vastaajille. Lääkärissä on juostu loppiaisesta lähtien ja se arvailuun perustuva tutkiminenkin alkaa olla stressaavaa. Ei taida olla yhtäkään oikeaa lääkäriä, joka pystyisi todella kartoittamaan ja tutkimaan niin, että saisi diagnoosin. :P Joka kerta tutkitaan yhden oireen mukaan ja seuraava potilas kiitos, mutta minä olen kokonaisuus enkä pelkästään osieni summa. ;P

Avainsanat: työssäjaksaminen kipu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.03.2009 - 21:22

Noihin fyysisiin oireisiin ei taida multa apua löytyä...jäi toi lääketiede....

Mut mun asenne työhön on tässä vuosin saatossa muuttunut.

- ei noi voi antaa kun kenkää, kunhan pitää huolen et se on laillista.
- työt jää töihin. vaikka kuinka tekis mieli tehdä kotona.
- jos ne tulee uniin, mä nousen alan lukemaa jotain, menen ulos lenkille...
- ja kyllä työ tekijänsä löytää jos tekijä sitä haluaa oli lama tai ei.
- mikään duuni ei ole KIVUN arvoinen.

Kysyjän kommentti

Kiitos hyvistä vinkeistäsi! Ennen kaikkeahan se on asenne mikä ratkaisee. :)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.03.2009 - 11:33

Ota vuorettelu vapaata , kysele sitä mahdollisuutta ja onko sinulla siihen taloudellisesti mahdollisuuksia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 25.03.2009 - 11:35

En maininnut minkä tyyppistä työtä teet. Särkyhän on oire jostain muusta. Olet varmasti käynyt lääkerissä ja tutkituttanut silmäsi. Olet varmaan jo kokeillut kaiken mahdollisen. Mene ihmeessä lääkäriin, älä turhaan kärsi. Voimia jaksamiseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 11:36

oletko käynyt lääkärissä. selvitä se asia lääkärissä. tuntuu että olet joutunut kipu kierteeseen. ei lääkkeiden syönti ole hyväksi munuaistenkaan kannalta.Aurinko voi ottaa myös silmiin. Mun toiseksi vanhin tyttöni kärsii migreenistä ja siinä tulee tollaisia oireita kuin sinulla.Mutta niihin on myös omat lääkkeet olemassa jotka saa lääkärin kautta. mutta kannattaa hakea minun mieletä apua eikä kärsiä vaan turhaan kipua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 11:50

Taitaa olla alkamassa vaihde vuotet,vierestä katsottu kokemus,siihen auttaa hormoonit,sekin vieri kokemus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 11:51

Onko sinulla ressantunnu olo. Mene lääkäriin hakemaan sairaslomaa,ja selvittää mistä tämä johtuu.
Koita jaksaa ja topua..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 12:02

tänä päivänä on työssä oltava oikea teräs nainen/ mies, kun väki vähenee ja ennemmän joutuu tekemään aina pienemmällä työvoimalla, niin ei ihmistä ole ropotiksi tehty vaikka niin useimmilla työpaikoilla vaaditaankin...en ihmettele yhtään , etteivät ne jotka nyt jäävät työyhteisöihin alkaiskin oirelemaan, niin hulluksi on kaikki mennyt, ei minkään laista inhimillisyyttä ole olemassakaan..esim.jos ennen oli samaa työtä tekemässä 10 henk. onkin nyt vain 2 ja heidän pitääkin jo olla niin moni osaajia ja taitureita, että työt tulee ajallaan tai ylitöillä tehtyä..ketä jaksaa...ei ketään..sanon vain..

Lisätty: 25.03.2009 - 13:19

en osaa sanoa sinulle miten jaksaisit, mutta toivon vain , että saisit apua jostain jaksamiseen...

Lähteet:
oma aatos ja paatos...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 25.03.2009 - 12:15

Tarvitset perusteellisen tutkimuksen itsellesi. Kyllä ne lääkärit pistää kokeisiin ja testeihin, kun vaadit sitä. Älä syö lääkkeitä, ne eivät auta itse sairauteen. Kipuunkin auttavat vain aikansa. Mars lääkärin pakeille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 13:39

Tärkeintä on ollut se, että olet nyt tunnistanut itsestäsi ettet jaksa työssä. Jatka tästä selvittämällä itsellesi onko syy fyysinen vai psyykkinen ja hae apua. En tiedä ammattiasi, mutta meillä hoitoalalla on paljon stressiä ja loppuunpalamista. Kuuluu myöskin hyvään ammattitaitoon tunnistaa väsymys ja hakea apua, sillä se ei ole häpeää vaan viisautta. Hoida itseäsi sillä kukaan muu ei tee sitä puolestasi. Tarvitsetko tutkimuksia? Tarvitsetko sairauslomaa? Sinä tiedät sen itse. Minulla on omakohtainen kokemus viime syksystä, kun tuntui etten millään enää jaksa työssä ja kaikki tuntui kaatuvan päälle. Kerroin asian suoraan esimiehelleni, joka kehoitti lääkäriin ja siellä sitten purskahdin itkuun ensimmäiseksi. Olin 2 viikkoa poissa töistä ja se riitti silloin minulle. Pääsin tasapainoon, ulkoilin ja hoidin itseäni. Toivon sydämestäni, että selviät sillä elämä jatkuu, tulee uusia mielenkiintoisia asioita ja ratkaisuja. Sinä välität ja sinusta välitetään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 13:39

Ehdottomasti lepoa ja työpaikkaterveydenhuollon kautta sairasvapaata.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 15:06

Asia täytyy tutkia... täällä ei ole siihen päteviä henkilöitä. Jotain muutakin voisin sanoa mutta jätän senkin lääkärin arvioitvaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 18:36

Varaa aika pikaisesti työterveyslääkärille, tarvittaessa jo päivystysluonteisesti vaikkapa perusterveydenhuoltoon. Kerro asiasi avoimesti ja peittelemättä. Kerro, että tulit hakemaan apua.