Mitä mieltä nyt suomen taloudesta? kun siitä nyt niin paljon puhutaan.

Omasta mielestäni jotain on pielessä kun kuuluu koko ajan lama lama.Joo onhan se kun ei asioita hoideta kunnolla minsteri kannalta.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.03.2009 - 12:23

Normaalien kausivaihtelujen puitteissa. Suomi taloudeltaan yhä yksi EU:n kelvokkaimmista.
Mullakin on rahaa loppuelämäksi ... jos en osta mitään.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.03.2009 - 11:22

Se on nyt pahalla tolalla ja pahenee edelleen, tämä osakemarkkinoiden alas putoaminen on tätä lamaa tehnyt, pelkästään Suomen eläkerahastot ovat menettäneet helmikuun 17 pvä mennessä 45 miljardia €, sitä rahaa pitää nyt takaisin kerätä että eläkkeitä pystytään maksamaan myös seuraavalle sukupolvelle. Tämä on vain 1 esimerkki markkinataloudesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 11:51

Mitäs se suomi siihen voi kun ulkomailla vielä pahempi,lama.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 11:53

ei nyt parhaat vuodet ole, eikä tulossakaan, mutta yksi mikä ottaa todella nyt päähän, on kun aina jos menee talous kuraalle, niinkuin nyttenkin, niin miksi ne jotka joutuu kärsimään ovat ne pienituloiset, joilla ei ole mitään, niin otetaan sekin vähän pois, mikä ois voinut olla..esim. vanhukset, lapset ja pien tuloiset...tässä oli just yksi työpaikka jossa sanerausluuta kävi voimakkaalla kädellä, niin eikö sieltä joutuneet lähtemään ne nuoriet isiät, jolla on asuntolainat ja pienet lapset, kun taas vanhat patut jo lähentelemässä eläkeikää ja rahaa on , että ei tiedä, joko alimmaiset ovat homeessa, niin saivat pitää työnsä...ja asiaa tiedostellessa, niin ollaan ihan ihmeissään muka ei tiedetty mitä sanoittiin , kun sitä kysyttiin , että josko haluttaisiin eläkkeele, niin ei missään nimes lähdetä ja anneta nuorille paikkaansa..oispa nuokin nuoret isät voineet pitää työpaikkansa, ja kasvattaa uusia veronmaksajia tänne yhteiskuntaan...

Lähteet:
oma ja kuultu tieto eräästä isosta firmasta..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 12:01

Jotain mätää Suomenmaassa, ... vai oliko se Tanskanmaalla, sanoi jo Hamlet aikanaan tunnetussa näytelmässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 25.03.2009 - 12:11

Tällaista aaltoliikettä tämä talous on ollut aina. Milloin syynä sodat, milloin markkinatalous, milloin katovuodet, taudit. Koko historia on samaa ala- ja ylämäkeä. Eikö tähän jo pikku hiljaa totuta. Ja mitä enemmän voivotellaan, sen surkeemmalta se tuntuu. Eli ne ihmiset ennenkin, vaikka ei ollut rahaa eikä mammonaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 12:49

ei suomessa ole todellisuudessa talous kuralla,sen varjolla pidetään työläiset hiljaisina jotta eivät vaatisi omia etujaan.samalla siirretään varoja ,niille joilla on ennestään
kun olin työelämässä oli työnantaja puolella hätä kädessä kun työttömyys % putosi 7% jossa se nyt on,koska kysyynnän laki siirtyi työntekijän puolelle..suomalaiset eivät muista tosiasioita ,vaan uskovat tyhjänpuhuja poliitikkoja joilla on oma lehmä ojassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 13:41

Talous voi hyvin, mutta osaajia puuttuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 25.03.2009 - 13:58

Hyvinhän meillä menee - fantastista, upeaa, fantastista, upeaa, ...
- tosin en kuulu tuohon ryhmään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 25.03.2009 - 17:47

köyhät kärsii muut ei huomaa kuhan itsepärjää ajattele päremminpärjäävä