mitenkä tärkeää on laittaa näitä avainsanoja ja lähdetietoja , kun vastaa kysymykseen?

täällä on ollut nyt aikas paljon juttuja , että kyssäreistä puuttu avainsanat, niinkuin minulta, kun en muista, mutta nyt huomaan , että unohdan ne laittaa myöskin vastauksiin..miksi kaikki niin vaikeaa? dementikolle...joka kuitenkiin tykkää olla mukana, mutta kun ei muista ja siitä huonon omantunnon, kun ei ole täydellinen...itselleen hyvin vihainen on hän..on tuokin kategoria väärä, mutta älkää välittäkö siitä...

Avainsanat: tärkeä laittaa avansanoja lähdetietoja vastaa kysymys

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 25.03.2009 - 12:07

Ei niillä avainsanoilla minulle ainakaan ole mitään merkitystä. En katso niiden perusteella aikaisempia vastauksia. Luotan muistiini vielä jonkun verran, että mitä on kysytty ja mitä vastattu. Jos tiukka paikka tulee, sit voin katsoa sieltä jotain. Ja monet käyttää sellaisia avainsanoja, jotka eivät mitenkään liity kysymykseen, joten turhia ovat siinäkin mielessä.
Vastauksissa taas lähteen mainitsemisen ymmärrän, mutta eihän se mitään varastamista ole jos laitat jonkun vastauksen, mikä on vapaasti netistä saatavilla. Omiin aivoituksiin ei tarvitse tietenkään laittaa lähdetietoja, mutta tuleehan noita joskus käytettyä, kuten oma kokemus tai oma pää, luulo, arvelu tms.

Lähteet:
Oma pää tämäkin vastaus

Kysyjän kommentti

itsekin olen huomanut , että avainsanat ovat ihan muuta , kuin kysymys...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.03.2009 - 11:03

kyllä lähde pitäisi aina antaa,jos sellasta käytät, ettet 'varasta' tietoa mistään.. mut en vieläkään ymmärrä miksi noi avainsanat pitäisi laittaa.. itse en niitä käytä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 11:10

Mie koetan laittaa avainsanoja, mutta en itse katso niitä koskaan, enkä tarvii. Lähde on joskus päässyt unohtumaan, mutta melkeinpä on ollut omaa tietoa , kuultua tai nähtyä ja omaa kokemusta useastikin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 11:23

Eikö se ole niin että ne sanat selventävät tai tai tarkentavat kysymystä jolloin niihin vastaus saattaa oleellisesti helpottua ja tukevat myös kysymyksen ymmärtämistä.

Lähteet:
Ona tulkinta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 11:26

Minulla se on yleensä omaa tietoa jota olen omaksunut jostakin esim. lehdestä tai tv:stä mutta en muista mistä, niin en lähdettä voi ilmoittaa.Oma pää ei ole oikea lähteen kaivo , minulla ainakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 11:38

Avainsana on siinä mielessä tärkeä että jos etsii tuolta haun kautta onko samasta asiasta kyselty aikaisemmin tai ihan vaan tietoa muuten. Haku ei löydä vanhaa kysymystä jos et laita siitä jotain olennaista kohtaan "avainsana". Tuo on se tärkein asia - ei sillä muuten ole mitään merkitystä.
Kohta "Lähteet" on aivan eri asia, siihen laitetaan vastattaessa tiedon lähde.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 11:54

jos vastaat omasta tietolaarista,ei mitenkään tärkeää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 14:07

Netissä on paljon tietoa saatavilla helposti, mutta kyllä se on varastamista, jos toisen ajatuksia/ideoita/päätelmiä (esim. vaikka ihan ruokareseptit tai ilman keskilämpötilat jostain matkakohteesta) lainaa ilman lähteen mainitsemista.

Tekstin lainaamista netistä säätelevät samat säännöt kuin painetun tekstin lainaamista: lähde on aina merkittävä.

Ja kuten chumba jo mainitsi noista avainsanoista, ne helpottavat asioiden löytämistä. Suosittelen niiden käytön opettelemista. Tuntuu kyllä, että tämäkin on asia, joka joillekin ei voi ikinä mennä kaaliin.

Lähteet:
www.haaga-helia.fi/fi/opinto...apatietous

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.03.2009 - 17:59

Jos on liian vaikea kysymys,