Voiko alaikäinen omistaa auton ja saada siihen vakuutukset?

Tuleva omistaja täyttää vasta syksyllä 18, mutta auton hankinta olisi nyt.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.03.2009 - 15:33

Voi omistaa ja poikkeustapauksissa myös ajaa.
Toni Nieminen sai aikoinaan auton palkinnoksi ala-ikäisenä ja suoritti autokoulun ja ajeli jo ennen 18v. ikää.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.03.2009 - 10:18

Ei voi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 10:20

Mitä alaikäinen sitä autoa vakuuttamaan jos ei vielä ajakaan sillä, ei saa. Auton voi omistaa kyllä alaikäinenkin, jos sulla ajokortin omaava kuski on niin silloin tietenkin vakuutat.

Lisätty: 25.03.2009 - 10:28

Vanhemmat jotka ovat velkasaneerauksessa ovat autoja ostaneet ja vakuuttaneet jopa 1 vuotiaille lapsille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 10:34

Voi omistaa.Sen voi myös vakuttaa.vanhempien ollessa mukana,myös osto tilanteessa mukana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 10:38

En näe mitään estettä ettei autoa voisi vakuuttaa (katsastus voimassa ja autovero maksettu). Autonhan voi omistaa kuka vaan. Sivuaa maaritin vastausta. Mikäli se on tuontiauto niin tiettyjen ehtojen vakuutuksen suhteen on täytyttävä. plaza.fi/moottori/ajankohtai...-ruotsista

Lähteet:
Omaa tietoa ja tuontiauton lädetietolinkki

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 10:58

kai sen voi mut onko järkee..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 12:25

en koskaan menis ostamaan alaikäiselle autoa kun ei hän sitä vois käyttää vasta kun sillon on ajokortti hommattu. meidän pojalla ei ole omaa autoa vaikka on ajokortti ollut viime syksystä. kun ammattikoulun jälkeen saa tai sais työpaikan vois oman auton ostaa olis rahaa sit kustantaa auton pito.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2009 - 15:47

kyllä ja kyllä