mikä räjähdys siellä ukrainasa sattui silloin 1986?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.03.2009 - 19:55

Ydinvoimalan nelosreaktori räjähti siellä 26. huhtikuuta 1986. Onnettomuudessa kuoli tuhansia ihmisiä. Ja ole sitä mieltä, että tuon seurauksena Suomessakin esim. kilpirauhassairaudet ovat lisääntyneet, vaikka en itse ole ko. tutkimusta tehnytkään, ja onko edes tehty? hmmm....

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.03.2009 - 14:45

Ei siellä mitään räjähtänyt 1986

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2009 - 14:45

Se oli sähkön tuottaja ydinvoimala.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2009 - 15:24

ternobylin_ydinvoimalaonnettomuus......

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 24.03.2009 - 15:52

26.4.1986 tapahtui Tsernobylissä ydinvoimalaonnettomuus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2009 - 16:18

Välinpiittaamattomuus ja vakavat laiminlyönnit ydinvoimalan tekemisessä, huoltamisessa ja käytössä. Pitoisuus nousi suomessakin huomattavasti ja esim. lehmät käskettiin pitämään jonkin aikaa kokonaan sisällä.
Voimalasta noin 50 km säteellä on lähes kaikki yhä kuollutta ja alueen eläimissäkin on runsaasti epämuodostumia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 08:15

En muista minkään räjähtäneen 1986. Tsernobylissa kyllä meni pasmat sekaisin ja pskat housuun. Reaktori ylikuumeni jonkun kämmärin hommailun takia ja sitä yrittivät saada talttumaan erilaisin konstein. Muistaakseni siitä oli aiheutua ns. kiinailmiö, eli reaktori olisi sulanut maan kuoren läpi ja sitä kautta olisi tullut jotain tosi karmeaa seurausta. Niin että nythän "vain" tuhansia ihmisiä kuoli ja säteilyä levisi ilman mukana sinne sun tänne.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 08:57

Ydinvoimalaonnettomuus Tsernobylissä. Vaikutukset tulivat Suomeen saakka.