Mitä pääsiäisenä ruokapöytään, perinteistä vai jotain muuta, mitä?

Avainsanat: pääsiäinen juhla-ateria

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.03.2009 - 15:34

Luultavasti menemme Lemille syömään särää ( puukaukalossa paistettua lampaan lihaa kera perunoiden,ohrarieskan,kotikaljan,jälkiruokana makiasoppa,tämä tarkoittaa rusinasoppaa,tämä ruoka on lemiläinen vanhaperinne ja on yksi maailman seitsemästä ihmeestä).Voitte uskoa,että se on hyvää.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.03.2009 - 14:13

ihan normaalia ruokaa.. ei mitään erikoista

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2009 - 14:30

Lammasta olen pienen kötäleen hankkinut juhlapöytään. Ja kalaa. Mämmiä on jo maisteltu. Mutta litsattavia kananmunia on keitettävä.

Voimme lähteä pienelle matkalle, niin en arvaa kovin juhlalliseksi meidän pääsiäistä laittaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2009 - 14:37

Perinteistä pässiä tietenkin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2009 - 14:55

Lammasta ilman muuta. Osa pääsiäisestä ollaan poissa kotoa joten en tiedä mitä siellä pöydässä lienee.
Pidän juhlista ja traditioista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2009 - 15:00

tavallista joka päiväistä ruokaa,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2009 - 15:08

Meillä oli aikanaan kodissa karjalanpaisti ja siihen kaikki höysteet.
Sekä MÄMMI tietysti piti olla ja se tehtiin kotona.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2009 - 15:31

ei nyt vielä ole oikein tarkkaa tietoa, että missä sitä ollaan...enkä ole mitään osannut ajatella, kaippa sit viimeistään keskivikkona tiedetään , missä olaan ja voinkin suunnitella mitä laitan...mämmin ystäviä ei olla, joten sitä nyt ei ainakaan..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2009 - 15:37

Aika normiruokaa, mämmiä on mutta sitä on nytkin.
Pari kinderiä kruunaa lounaan, oli sitten mitä hyvänsä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 24.03.2009 - 15:49

Ei ainakaan mitään perinteistä. Ehkä Karjalanpaisti, ja vaikka sitruunarahkaa mämmin tilalle.

Lisätty: 24.03.2009 - 16:04

cibylle tiedoksi, että kissaäiti ehkä kirjoittanut ajatuksissaan maailman seitsemästä ihmeestä, kun on tarkoittanut Suomen seitsemästä ihmeestä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2009 - 16:10

Suklaata ja vatsan kipu lääkettä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2009 - 16:22

normiruokaa jotakin. karjalanpaistia en ainaskaan kun sitä on nyt uunissa valmistumassa. eikä mee mämmit meidän perheessä kurkusta alas. muutama suklaamuna tulee varmasti ostettua. lammasta..hmm nyt täytyy myöntää etten oo ikuna tehnyt/valmistanut lammasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2009 - 16:59

Luultavasti jokin lihapata. Pääsiäisestä tekee pääsiäisen mämmi muutoin en ole koko juhlaa noteerannut, paitsi tietenkin iloisesti ylimääräisten vapaapäivien osalta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2009 - 19:52

Taidan olla samaa mieltä kuin sulkis, karjalanpaistia ja mämmiä, niissä ei vielä ole todettu olevan salmonellaa.

Lähteet:
Oma tieto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.03.2009 - 21:04

perinteistä ja ehkä jotain uuttakin... suklaamunia tietysti.. mämmiä ei taida syödä kukaan meän perheestä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.03.2009 - 08:15

Jotain ruokaa toivoakseni, jos rahat riittää. :P